مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

در شهرک های جدید جهش مسکن سینما ایجاد شود

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه در جریان جهش مسکن نیازمند ایجاد شهرک های دارای سینما و سالن نمایش و تالار و مرکز فرهنگی هستیم، یادآور شد: گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر عدالت محوری و تمرکززدایی بوده است.

رضا ثقتی در مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به سابقه فرهنگ دوستی و هنردوستی مردم گیلان و شهر رشت، اظهار کرد: در گذشته مردم گیلان برای تماشای فیلم های جشنواره فجر به تهران می رفتند، اما از سال ۹۱ مجوز برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان ها صادر شد و جزو نخستین استان هایی بودیم که مجوز اکران گرفتیم.

وی با بیان اینکه چهلمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار در دو نقطه شهر رشت اکران شد، تصریح کرد: مردم رشت با حضور در سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت طی ۴۸ سانس به تماشای ۱۷ فیلم جشنواره چهلم نشستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از اکران اکثر فیلم های جشنواره امسال در رشت خبر داد و اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، شاهد کمترین تغییر در نرخ بلیط سینما بودیم.

ثقتی، با اشاره به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری فیزیکی، یادآور شد: مردم در فضایی خوب و شاد فیلم ها را تماشا کردند و طی هشت روز جشنواره بیش از ۷۶۰۰ نفر به سینماها آمدند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم جشنواره ای در خور شان مردم فرهنگ دوست و هنردوست گیلان برگزار کنیم، گفت: هنرمندان همواره پای کار نظام هستند و بزرگترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور همچون فیلم و تئاتر و موسیقی را با ایام الله دهه فجر گره زده اند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به برگزاری سه رویداد ملی هنری در استان طی ایام الله دهه فجر، بیان کرد: علاوه بر جشنواره فیلم فجر، میزبان دو جشنواره تئاتر فجر و تجسمی فجر نیز بودیم.

وی با بیان اینکه روزگاری بزرگترین و فعال ترین سینماهای کشور متعلق به رشت بودند و در همه شهرستان های گیلان سینما داشتیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه حال و روز سینماهای استان خوب نیست و شاهد تعطیلی آنان به دلایل مختف هستیم.

ثقتی، از تشکیل کارگروه رفع مشکلات سینماهای تعطیل گیلان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی یکی پس از دیگری سینماها باشیم و هنرمندان انتظار دارند که بسترهای سینمایی را مهیا کنیم.

این مسئول فرهنگی، با بیان اینکه در جریان جهش مسکن نیازمند ایجاد شهرک های دارای سینما و سالن نمایش و تالار و مرکز فرهنگی هستیم، یادآور شد: گفتمان فرهنگی دولت مبتنی بر عدالت محوری و تمرکززدایی بوده و لذا برای نخستین بار بهترین فیلم جشنواره امسال را به روستاها و شهرهای فاقد سینمای استان بردیم تا نسیم فرهنگ و هنر در سراسر استان دمیده شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400112318432
  • خبرنگار : 50040