پیشنهاد 500 میلیارد تومان برای تکمیل سیل‌بند خرم در بودجه 1401

استاندار کرمان تاکید کرد: اجازه نمی دهیم یک ریال از بودجه استان دچار تلاطم شود و قبل از سال باید بودجه استان را جذب کنید و این آخرین اخطار ما به دستگاه هایی اجرایی است و قبل از 15 اسفندماه سال جاری بودجه استان را تعیین تکلیف می کنیم و بودجه دستگاه‌هایی که توان جذب ندارند را به سایر دستگاه‌ها خواهیم داد.

علی زینی وند شامگاه 23 بهمن ماه در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان گفت: بخش عمده بودجه کشور اسناد خزانه ای است و دستگاه های اجرایی با این شیوه در حال کار هستند و برخی از دستگاه های اجرایی بیش از 70 درصد این اسناد را جذب کرده اند.

وی با یادآوری زمان پایان جذب اسناد خزانه ای افزود: اگر زمان جذب اسناد خزانه تمدید نشود، باید بودجه استان به خزانه بازگشت پیدا کند و این قابل قبول نیست و دستگاه های که توان جذب را ندارند، حذف کنید و ما نمی توانیم منتظر کم کاری مدیران باشیم و کوتاهی برخی دستگاه کاملا واضح است اما برخی دستگاه ها به دلیل جابجایی مدیران ضعیف عمل کرده اند و تاکید داریم که اولویت اول خود را برای جذب این بودجه بگذارند.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه باید توجه ویژه ای در بحث آبخیزداری و آبخوان داری داشته باشیم و در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی رفع خسارات سیل های اخیر در مناطق سیل زده عنوان کرد: در بحث جبران خسارات سیل به حوزه کشاورزی از سرعت لازم برخوردار نیست.

وی با تاکید برآنکه به جد پیگیر مصوبات سفرهای مسئولین ارشد کشور در مناطق سیل زده هستم بیان کرد: حدود هفت هزار میلیارد تومان سیل های اخیر به استان خسارت وارد کرده اند که حداقل 50 درصد این خسارات ناشی از عدم اجرای سیل بند خرم بوده است و رئیس جمهور به صورت ویژه دستور تکمیل این سیل بند را داده اند و در بودجه سال آینده حدود 500 میلیارد تومان برای تکمیل این سیل بند پیشنهاد شده و باید در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گیرد و احداث این سیل بند مطالبه جدی مردم است.

زینی وند در ادامه سخنانش نیز گفت: کرمان در بحث تبصره 18 جزو استان های پیشرو است و 820 میلیارد تومان طرح در استان مصوب کرده ایم.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مالیاتی که استان کرمان در سال آینده باید پرداخت کند حدود 22 هزار میلیارد تومان است، گفت: طبق پیگیری ها 1900 میلیارد تومان از میزان مالیاتی که استان کرمان در 1401 باید پرداخت می کرد کاهش پیدا کرده است و به دنبال آن هستیم میزان مالیات استان به حدود 18 هزار میلیارد تومان برسد و باید این کار با فوریت و قبل از بسته شدن بودجه، انجام شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400112318399
  • خبرنگار : 50189