الحاق زمین‌های ملی به ۵ شهر خراسان شمالی برای طرح جهش تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پنج شهر استان برای طرح جهش تولید مسکن در محدوده شهری زمین نداشتند که پیگیری های لازم برای الحاق محدوده ای از زمین های ملی به این شهره انجام شد.

قاسم قاسمی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که ۲۳ بهمن ماه برگزار شد، اظهار کرد: اکثر شهرهای خراسان شمالی برای تأمین زمین طرح جهش مسکن در محدوده شهری مشکلی نداشتند.

وی افزود: به این ترتیب برای شهر راز ۲۲ هکتار، شوقان شش هکتار، ایور ۱۰ هکتار، حصارگرمخان ۱۱ هکتار و شیروان ۱۷ هکتار در خارج از محدوده شهر مشخص شد.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه پنج شهر در خراسان شمالی مطالعه بافت فرسوده در آن ها انجام شده است، گفت: در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان علاوه بر طرح مطالعاتی برنامه اقدام مشترک مصوبه ملی نیز وجود دارد.

وی افزود: پیگیری های لازم برای شهرهای گرمه و جاجرم نیز در حال انجام است تا مصوبه ملی گرفته شود.

این مقام مسئول توضیح داد: از ۲۲۸ هزار و ۹۳۱ نفر ساکنان بجنورد ۸۶ هزار و ۵۶۶ نفر در محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: از ۸۲ هزار و ۶۸۹ نفر ساکن در شیروان ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر در محلات مذکور در حال زندگی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین از ۵۹ هزار و ۴۹۰ ساکن در اسفراین ۱۷ هزار و ۳۲۷ نفر در محلات هدف بازآفرینی شهر زندگی می کنند.

در این جلسه الحاق زمین‌های ملی به ۵ شهر خراسان شمالی برای طرح جهش تولید مسکن مصوب شد.

علاوه بر آن مجید درخشانی مدیر کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی در این جلسه در ارتباط با طرح های تبصره ۱۸ گفت: جمع تسهیلات تبصره ۱۸ در این استان ۷۳۱ میلیارد تومان است.

وی افزود: تاکنون ۲۶۲ طرح در این استان با سرمایه ۵۵۲ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است.

به گفته وی این تعداد طرح برای ۱۲۶۳ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400112318346
  • خبرنگار : 50046