افزایش شهرهای قرمز کرونایی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، سامان، بن و کیار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ در وضعیت نارنجی و شهرستان خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارد.

علی احمدی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در چهارمحال وبختیاری، اظهار کرد: هم‌اکنون ۲۰۸ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت هستند، همچنین ۱۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتا بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با تاکید بر اینکه عادی‌انگاری و واکسن‌گریزی از عوامل گسترش بیماری کرونا محسوب می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد جهش مراجعات سرپایی مشکوک به ویروس کرونا در استان هستیم که این مسئله زنگ خطری برای آغاز پیک ششم کرونا است.

وی در خصوص آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در چهارمحال و بختیاری، گفت: در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، اردل، سامان، بن و کیار در وضعیت قرمز، شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ در وضعیت نارنجی و شهرستان خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارد.

احمدی توضیح داد: واکسیناسیون گروه‌های سنی پنج تا ۹ سال و ۹ تا ۱۲ سال در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و این گروه سنی می‌توانند برای دریافت واکسن سینوفارم و پاستوکووک به مراکز واکسیناسیون همانند سایر گروه‌های سنی مراجعه کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افزایش ابتلا به کرونا، پایین بودن پوشش واکسن در کودکان و افت ایمنی واکسن‌های تزریقی است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400112317643
  • خبرنگار : 50250