پایگاه اورژانس کمربندی شرقی کرمانشاه افتتاح شد

پایگاه اورژانس جاده‌ای 115 واقع در کمربندی شرقی کرمانشاه افتتاح شد.

هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، امروز(21 بهمن) در حاشیه افتتاح این پایگاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به فعالیت 71 پایگاه اورژانس جاده ای و شهری در استان، اظهارکرد: از این تعداد 40 پایگاه جاده ای و مابقی هم پایگاه های اورژانس شهری هستند.

وی افزود: از 71 پایگاه اورژانس استان، سه پایگاه جاده ای شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی، چشمه کبود در هرسین و کمربندی شرقی کرمانشاه در دهه مبارکه فجر افتتاح  و راه اندازی شده و پایگاه جاده ای سرپلذهاب هم در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه پایگاه اورژانس جاده ای کمربندی شرقی کرمانشاه توسط خیرین ساخته شده، اضافه کرد: زمین این پایگاه توسط خیرین اهداء و توسط خیرین هم با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان ساخته شد.

وی مدت ساخت این پایگاه اورژانس جاده ای را حدود شش ماه اعلام کرد و درخصوص ضرورت راه اندازی آن گفت: کمربندی شرقی کرمانشاه یکی از مسیرهای جاده ای پرتردد بویژه در زمان اردوهای راهیان نور و ایام اربعین محسوب می شود که گاها شاهد وقوع تصادفاتی در آن هستیم، بنابراین نیاز بود که در این مسیر یک پایگاه جاده ای داشته باشیم.

رفیعی با بیان اینکه در این پایگاه حدود 9 نفر از پرسنل فوریت های پزشکی استان ارائه خدمات خواهند داشت، افزود: همچنین در این مرکز یک دستگاه آمبولانس را مستقر کرده ایم.

به گفته این مسئول، مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه سالانه به حدود 70 هزار نفر در سطح استان کرمانشاه خدمات اورژانسی ارائه می دهد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400112116472
  • خبرنگار : 50184