چالش دستگاه‌های بدون کیسه وکیوم

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای مصارف خانگی و یا صنعتی نیاز به بسته‌بندی موادغذایی به صورت استاندارد و اصولی دارید، احتمالا با دستگاه‌های وکیوم آشنایی دارید. دستگاه‌های پرکاربردی که به علت نبود کیسه وکیوم کانال دار مناسب، برای خریداران به چالشی جدی تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام کاریاپک، دستگاه‌هایی که در انواع گوناگون و متنوعی در کشور یافت می‌شوند و با توجه به کشور سازنده، ابعاد و کیفیت ساخت، تنوع زیادی در قیمت دارند.

دستگاه‌های وکیوم بسته‌بندی طوری مواد غذایی مختلف و وسایل دیگر را بسته‌بندی می‌کنند که هوای درون بسته به صورت کامل خارج می‌شود و بسته بندی در محیط خلاء اتفاق می‌افتد. مواد غذایی‌ که با این دستگاه‌ها بسته‌بندی شوند؛ ماندگاری بالاتری دارند. چرا که باکتری‌ها و میکروب‌هایی که مواد غذایی را فاسد می‌کنند نیاز به اکسیژن دارند و وقتی بسته بندی در محیط خلاء و عاری از وجود اکسیژن انجام شود؛ ماندگاری مواد غذایی بالاتر می‌رود و آنها دیرتر خراب و فاسد می‌شوند.

دستگاه بسته‌بندی وکیوم در انواع دستگاه وکیوم خانگی و صنعتی به فروش می‌رسند که دستگاه وکیوم خانگی به دلیل ابعاد کوچک و قیمت کمتر، محبوبیت بیشتری نسبت به نوع صنعتی آن دارد.

پرکاربردترین انواع این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی کارتن، خشکبار، نان، خرما و زیتون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد اصلی این دستگاه‌ها و چالش کیسه وکیوم

اصلی‌ترین کاربرد و وظیفه این دستگاه‌های وکویم بسته‌بندی موادغذایی است. این روزها تقریبا هر نوع ماده غذایی را می‌توان در فروشگاه‌ها به صورت بسته‌بندی شده خرید و بسیاری از این مواد غذایی با دستگاه وکیوم مواد غذایی بسته‌بندی شده‌اند. انواع مواد غذایی که زود خراب و فاسد می‌شوند مانند انواع میوه و سبزیجات، انواع محصولات پروتئینی (گوشت، مرغ، ماهی، میگو، سوسیس، کالباس و …)، انواع زیتون، خیارشور و هر ماده غذایی که باید قبل از مصرف خریدار تازه بماند؛ با دستگاه وکیوم مواد غذایی بسته‌بندی می‌شود تا از فساد در امان بماند.

چالش اصلی استفاده از این دستگاه‌ها این روزها کیسه‌های وکیوم مورد استفاده آن‌هاست. کیسه‌هایی که علاوه بر مرغوبیت، استانداردهای بهداشتی را نیز داشته باشند و افراد بتوانند با خیالی آسوده از آن‌ استفاده کنند.

آشنایی با کیسه وکیوم کانال دار

حال نوبت به آن رسیده است که کمی با این کیسه‌های وکیوم آشنا شویم.

کیسه‌های وکیوم کانال‌دار، به منظور بسته‌بندی مواد غذایی در غیاب اکسیژن مورد استفاده قرار می­گیرند. کیسه‌های کانال دار از فیلم های پلیمری چند لایه نفوذناپذیر تهیه می‌شوند که به ‌واسطه  وجود میکروکانال‌ها در سطح داخلی کیسه، تخلیه هوای محبوس‌شده در لابه‌لای مواد غذایی به طور کارآمدتری انجام می‌گیرد. بارزترین ویژگی این محصول که به دلیل کانال های موجود و تخلیه کامل هوا ایجاد می شود، افزایش زمان ماندگاری محصولات به دلیل خروج کامل اکسیژن و ممانعت در برابر نفوذ هوا می باشد.

این کیسه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • حذف آسان‌تر و سریع­تر هوا از بسته‌بندی
  • جلوگیری از اکسید شدن و تغییر رنگ مواد غذایی
  • افزایش زمان ماندگاری محصولات و حفظ طعم مواد غذا
  • کاهش سوختگی ناشی از انجماد مواد غذایی
  •  نگهداری و حمل‌ونقل آسان

کیسه‌های وکیوم کانال دار چه کاربردی دارند؟

این کیسه‌ها برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در خلاء استفاده می شوند و از آنجا که خلاء قوی‌تری را در قیاس با کیسه وکیوم معمولی ایجاد می‌کنند دارای مزایای زیر هستند:

  • جلوگیری از از دست رفتن رطوبت ماده غذایی
  • نگهداری طولانی مدت محصولات خشک
  •  جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون بسته‌بندی

با توجه به نکات مطرح شده و به علت نبود یا کمبود نمونه‌های داخلی در بازار ایران و افزایش قیمت نمونه های خارجی، کاریا پک اقدام به تولید کیسه‌های وکیوم کانال دار با کیفیت عالی و قیمتی مناسب کرده است.

این محصول را چگونه می‌توان تهیه کرد؟

شرکت دانش بنیان کاریا پلیمر کیسه‌های وکیوم کانال دار کاریا پک را با دانش روز و استانداردهای جهانی تولید کرده و در اختیار شما قرار داده است. برای آشنایی با این محصول و سفارش آن برای مصارف صنعتی می‌توانید به وب‌سایت کاریا پک مراجعه بفرمایید. همچنین خرید این محصول برای مصارف خانگی در وب‌سایت دیجی‌کالا میسر شده است.

درباره کاریا پلیمر

شرکت کاریا پلیمر، فعال در صنعت فیلم‌های پلیمری و بسته بندی منعطف، در سال ۱۳۸۴ تاسیس شده است. تعهد کاریا پلیمر به خلق ارزش پایدار برای ذی‌نفعان و تحول در صنعت بسته بندی منعطف به همراه تنوع محصولات خاص و با کیفیت، کاریا پلیمر را به تولیدکننده‌ای پیشرو در بازار داخلی و تامین کننده قوی در بازار جهانی تبدیل کرده است.

این شرکت در حال حاضر، به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت‌ها در تولید فیلم‌های آجدار رهایشی و کیسه نقطه ذوب پایین  شناخته شده در صنعت تایر و لاستیک در منطقه است. از طرفی محصولات جدید شرکت در صنایع کشاورزی (کیسه تازه نگهدار)  غذایی (کیسه اسپتیک)  و پزشکی (کیسه ذخیره  ماسک اکسیژن) هم از جمله محصولات بدیع این شرکت است.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400112016181
  • خبرنگار : 30054