سعید صادقی در گفتوگو با ایسنا در نقد فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس که در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد اکران شده است، اظهار کرد: فیلم ملاقات خصوصی دچار یک نوسانی از عشق است که کارگردان به عنوان یک فیلماولی توانسته به شکل خوبی به آن بپردازد. اینکه عشق باعث شود یک دختر ساده، قدرتمند، پاک و منزه به یک خلافکار زندانی تبدیل شود سوژه بسیار قدرتمندی است، اما برای اینکه گفت، این ایده خوب از کار درآمده یا نه مخاطب باید آن را تماشا کند. نمیخواهم قصه را باز کنم اما از دید من فیلم به عنوان یک فیلماولی موفق ظاهر شده است.
وی افزود: ریتم فیلم ریتم مناسبی است، هرچند برخی از قسمتها به دلیل اینکه زیادهگویی دارد، دچار دررفتگی میشود. اگر کمی زمان فیلم فشردهتر شود و پلانهای اضافه از فیلم گرفته شود، ریتم مناسب و درخور این پدیده هنری پیدا میشود که همه میتوانند از آن لذت ببرند. به عنوان مثال ۱۰ دقیقه آخر فیلم که کاراکتر مرد پس از دادگاه به شمال میرود و شنا میکند، از منظر من اضافه است. تصمیمی که او میخواهد در پایان فیلم بگیرد باید سریعتر اتفاق بیفتد و نباید پسر دچار درگیری با خود باشد؛ چراکه در طول فیلم عاشقانه به کاراکتر دختر علاقه دارد.
این کارشناس سینما و تئاتر با اشاره به تضاد موجود در کاراکتر زن، تصریح کرد: او یک کاراکتر قدرتمند و با تفکر است. کار عطاری که در فیلم انجام میدهد نیز کار لطیفی است. او با روحیه قدرتمند نمیتواند با چند دیالوگ از سمت مرد که این روزها شاید بشود یک دختر ۱۴ ساله را فریب داد، که آن هم در این شرایط اصلا امکان ندارد، درگیر کرد. نویسنده برای اینکه از این چالش فرار کند چند دیالوگ برای دختر هم گذاشته است که میگوید چرا من باید به ملاقات مردی بیایم که او را نمیشناسم. این فیلمنامه از این قسمتها به نگاه من ضربه میخورد و اگر فیلمنامهنویس میتوانست در این قسمتها پرداخت بهتری داشته باشد، فیلم و فیلمنامه خیلی جلوتر حرکت میکرد.
صادقی خاطرنشان کرد: فیلم ملاقات خصوصی فیلمی است که مخاطب آن را دوست خواهد داشت. از موسیقی فیلم نیز نمیتوان غافل شد؛ چراکه تاثیرگذار است و به فضاسازی فیلم خیلی کمک میکند. بنابراین نمره ۷ از ۱۰ برای این فیلم میتواند نمره قابل قبولی باشد.
گفت و گوی ایسنا با سعید صادقی را در ویدئو زیر مشاهده کنید.
انتهای پیام