/نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد/

برنامه اکران ششمین روز جشنواره فیلم فجر مشهد چیست؟

در ششمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، فیلم‌های بی‌مادر، بی‌رویا، شب طلایی، برف آخر و مرد بازنده اکران خواهند شد.

چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ ماه فیلم‌های بی‌مادر به کارگردانی سید مرتضی فاطمی، بی‌رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری، شب طلایی به کارگردانی یوسف حاتمی‌کیا، برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری و مرد بازنده به کارگردانی محمدحسین مهدویان در سینماهای مختلف حاضر در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد به اکران درمی‌آید. در ادامه به معرفی این فیلم‌ها می‌پردازیم.

بی‌مادر

فیلم «بی‌مادر» به تهیه‌کنندگی مشترک محمدرضا مصباح و علی اوجی نخستین ساخته سینمایی سید مرتضی فاطمی است.

فاطمی متولد ۱۳۶۲ و از کارگردان‌های جوان این دوره از جشنواره فیلم فجر است که فعالیتش را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای وارد عرصه مستندسازی شد و بعدها تهیه‌کنندگی سریال‌های هوش سیاه ۲ و شرایط خاص را بر عهده گرفت. اجرای برنامه اختیاریه از دیگر تجربه‌های فاطمی است.

داستان فیلم بی‌مادر درباره زندگی آرام یک زوج است که با پافشاری یکی از آن‌ها روی تصمیمش ناخواسته وارد آزمایش‌ها، دوراهی‌ها و مخاطرات اخلاقی می‌شود. در خلاصه داستان منتشر شده فیلم آمده انسان چیزی را به دست نمی ‌آورد مگر اینکه چیزهایی را از دست بدهد و هر تصمیمی بهایی دارد که باید پرداخته شود... . 

امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلی، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی گروه بازیگران بی‌مادر را تشکیل می‌دهند.
در بخشی از دیالوگ‌های این فیلم آمده «هیچ زخمی شبیه هیچ زخم دیگه‌ای نیست. بعضی از زخم‌ها درد بی‌درمونن... .» 

این فیلم ساعت ۱۳ در سینما آفریقا اکران می‌شود.

بی‌رویا

فیلم «بی رویا» اولین فیلم بلند آرین وزیردفتری است که تهیه‌کنندگی آن به‌صورت مشترک بر عهده سعید سعدی و هومن سیدی بوده است و قصه‌ای درباره هویت را روایت می‌کند.

آرین وزیر دفتری درباره فیلم داستان این فیلم گفته است: داستان زوجی به نام رویا و بابک در آستانه مهاجرتشان را در فیلم مشاهده می‌کنیم. داستان اصلی این فیلم درباره رویا است که با فردی بی‌نام‌ونشان و عجیب مواجه می‌شود که همین موضوع زندگی او را دست خوش تغییراتی می‌کند.

از بازیگران این فیلم می‌توان به صابر ابر، طناز طباطبایی، شادی کرم‌رودی، فرانک کلانتر، رضا داوودنژاد، مائده طهماسبی، نهال دشتی، میلاد یزدانی، مهری آل‌آقا، مجتبی فلاحی، شهریار فرد، نوا نعمتی و تیام کرمانیان اشاره کرد.

این فیلم در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس‌های سینمایی ویلاژتوریست، آفریقا، هویزه و سیمرغ اکران خواهد شد.

شب طلایی

فیلم سینمایی «شب طلایی» اولین فیلم سینمایی بلند یوسف حاتمی‌کیا، فرزند ابراهیم حاتمی‌کیا، کارگردان نام‌آشنای کشور است. او نویسندگی و پدرش تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده دارند.
در کارنامه هنری یوسف حاتمی‌کیا کارگردانی تعدادی مستند و فیلم کوتاه چون «چشم جنگ»، «ملاقات شیشه‌ای» و «بازگشت» دیده می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است، «در خانه قدیمی مادربزرگ، همه دور هم جمع شده‌اند تا جشن تولدی برای مادربزرگ بگیرند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که داماد خانواده سر می‌رسد و شمش طلایش را می‌خواهد و بعد از گشتن خانه متوجه نبودن شمش طلا می‌شوند و...».

از بازیگران شب طلایی می‌توان به حسن معجونی، مریم سعادت، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مسعود کرامتی، سوگل خلیق، علی باقری، سینا رازانی، بابک بهشاد، زهرا بهروزمنش، شکوفه هاشمیان، بهادر مالکی، پانته‌آ کی‌قبادی، فرسیما دمیرچی و نسا افرنگه اشاره کرد.

این فیلم در ساعت ۱۹:۳۰ در سینماهای آفریقا، هویزه، پارک‌بازار، اطلس، گلشن و برفی اکران خواهد شد.

مرد بازنده

فیلم «مرد بازنده» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی روایتگر مردی به نام احمد خسروی، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای مشکوک به قتل است. او در داستان فیلم به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد.

فیلم مرد بازنده هفتمین فیلم بلند محمد حسین مهدویان است و هفتمین سال متوالی است که او در جشنواره‌ فیلم فجر حضور دارد. مهدویان که با فیلم ایستاده در غبار به صورت حرفه‌ای وارد سینما شد و با فیلم‌های ماجرای نیم‌روز و ماجرای نیم‌روز ۲، رد خون به روند موفقیت خود ادامه داد؛ این بار به سراغ موضوعی پلیسی و معمایی رفته تا این ژانر هم در جشنواره نماینده‌ای داشته باشد.

از بازیگران مرد بازنده می‌توان به جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی و شبنم قربانی اشاره کرد.

این فیلم در ساعت ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی ویلاژتوریست اکران می‌شود.

برف آخر

فیلم سینمایی «برف آخر» دومین ساخته سینمایی امیرحسین عسگری پس از فیلم «بدون مرز» است. فیلم سینمایی بدون مرز سال ۹۳ ساخته شد و در فستیوال‌های بین‌المللی زیادی شرکت کرد و موفق به کسب جوایز مهمی از جمله بهترین فیلم آسیایی توکیو شد. «برف آخر» با سرمایه گذاری احسان علیخانی و حسن مصطفوی زمستان پارسال جلوی دوربین رفت.

داستان «برف آخر» در مورد مردی به نام یوسف است که دامپزشک و رئیس اداره دامپزشکی در شهری کوچک است. فیلم قصه روزمرگی‌های یوسف است که در اثر حادثه‌ای درگیر مشکلات پیچیده‌ای می‌شود. از بازیگران این فیلم نیز می‌توان به امین حیایی، لادن مستوفی و مجید صالحی اشاره کرد.

این فیلم در ساعت ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی اطلس اکران خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400112015810
  • خبرنگار : 50404