کاخ سفید "دلگرم" از تلاش دیپلماتیک فرانسه و مذاکرات ماکرون با پوتین

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، ایالات متحده از تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه درخصوص اوکراین و مذاکرات اخیر میان امانوئل ماکرون و ولادیمیر پوتین دلگرم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید سه شنبه در رابطه با سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به مسکو گفت: ما امیدوار هستیم و با تلاشها در مسیر دیپلماسی دلگرم شده‌ایم.  

همزمان او تاکید کرد که واشنگتن هیچ ایده‌ای ندارد که آیا این مذاکرات موجب کاهش تنش‌ها بر سر اوکراین می‌شود یا خیر. جن ساکی گفت: ما هنوز هیچگونه پیش‌بینی از اینکه رئیس جمهور پوتین چه خواهد کرد، نداریم. ما کنترلی بر آنچه روسیه در ادامه انجام خواهد داد، نداریم.   

به گفته این سخنگو، رئیس جمهوری آمریکا به زودی با همتای فرانسوی خود گفتگوی تلفنی خواهد داشت.

جن ساکی گفت: ما در هر سطحی به برقراری تماس نزدیک با همتایان فرانسوی خودمان ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور اخیرا دو بار تلفنی با رئیس جمهور ماکرون صحبت کرده و انتظار دارم که او به‌زودی بار دیگر با او تماس داشته باشد.

امانوئل ماکرون دوشنبه برای دیدار با رئیس جمهوری روسیه عازم مسکو شد. رئیس جمهوری فرانسه پیش از مذاکرات گفته بود که تعامل در مسیر گفتگو با روسیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گفتگو همچنان تنها راه اطمینان یافتن از امینت و ثبات در اروپاست. نشست رهبران روسیه و فرانسه برای بیش از پنج ساعت ادامه یافت و ماکرون همچنین سه‌شنبه مذاکراتی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در کی‌یف داشت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400112015436
  • خبرنگار : 71402