سرپرست شرکت توزیع برق مازندران:

بیش از ۸۰ درصد مشترکان، مشمول افزایش تعرفه نخواهند شد

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران از تعریف الگوی مصرف برای مصرف کنندگان خبر داد و گفت: اگر مشترکان رعایت کنند، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مشمول افزایش تعرفه ها نخواهند شد.

سید کاظم حسینی کارنامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه از وجود یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، یک میلیون ۱۰۰ هزار مشترک، خانگی هستند.

حسینی کارنامی خاطرنشان کرد: برق گران نمی شود زیرا الگویی برای مصرف برق تعریف شده که اگر مشترکان رعایت کنند، ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم مشمول افزایش تعرفه ها نخواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران در رابطه با پروژه های دهه فجر گفت: ۱۱۴ پروژه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف طی ایام الله دهه فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی خطاب به مشترکان مصرف برق تاکید کرد: با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافی و استفاده از لوازم برقی دارای برچسب انرژی، مشترکان متوجه خواهند شد که هیچ تغییری در هزینه های برق مصرفی صورت نگرفته است‌.

حسینی کارنامی تصریح کرد: در بهار و تابستان، میزان برق مصرفی متعارف ماهانه مشترکان، ۴۰۰ کیلو وات ساعت برای یک واحد مسکونی است؛ مشترکانی که ماهانه بیش از ۴۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کنند از ۱.۲ تا ۲.۸ برابر الگوی تعیین شده متحمل پرداخت هزینه ها خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران اظهار کرد: پیش بینی می شود که در مازندران حدود ۴ درصد مشترکین پرمصرف وجود داشته باشند که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، این مشترکان اگر همکاری لازم را برای کاهش مصرف برق نداشته باشند تا حدود ۳ برابر مشترکان دیگر باید پول برق پرداخت کنند.

وی در ادامه به آیین نامه جدید نحوه محاسبه برق مصرفی مشترکان مصوب بند «ی» تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ به تصویب هیات وزیران در تاریخ ۶ دی ۱۴۰۰ در حمایت از همه مشترکان اشاره کرد و افزود: این آیین نامه با هدف اصلاح مصرف مشترکان پرمصرف، حمایت از مشترکان با مصرف زیر الگو، تامین برق پایدار و توزیع عادلانه یارانه ها در کشور اجرایی می شود.

حسینی کارنامی بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاه سازی اقشار مختلف نسبت به اهداف و رویکردها این مصوبه در جهت همراهی و مشارکت در اجرای طرح تاکید کرد و گفت: هدف اصلی طرح کاهش یارانه پرمصرفان و تعادل بخشی به توزیع یارانه ای در کشور است.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: تحقق این طرح به چند جهت دارای اهمیت است که مهمترین آن ها منجر به کاهش مصرف مشترکان پرمصرف و کاهش ناترازی برق در تابستان خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس این طرح آمار مشترکان به ۳ گروه کم مصرف (پایین الگو)، در سطح الگو و پرمصرف (بالای الگو) تفکیک خواهند شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400111914524
  • خبرنگار : 50377