معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

نیمی از مازندرانی‌ها نوبت سوم واکسن را دریافت نکرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۴۵ درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در مازندران به تزریق دُز یادآور اقدام کردند و با این اعداد و ارقام به هیچ عنوان نمی‌توان به جنگ اُمیکرون رفت.

قاسم اویس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مازندران حدود ۲۵ درصد از میزان هدف گذاری واکسیناسیون دُز سوم فاصله دارد و هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مازندران واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند.

اویس گفت: برخلاف استقبال از دُز اول و دوم واکسن کرونا، مردم رغبت چندانی به دُز سوم کرونا نشان ندادند و در صورتی که در هفته‌های آینده میزان تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مازندران به ۸۰ درصد نرسد، موج ششم کرونا می‌تواند همانند موج پنجم کرونا تمام بیمارستان‌های استان را درگیر و مملو از بیماران کرونایی کند.

وی با توجه به افزایش بستری کودکان زیر ۱۲ سال، بر واکسیناسیون این گروه سنی تاکید کرد و گفت: مازندران حدود ۱۱۱ هزار نفر کودک بین ۹ تا ۱۲ سال دارد که در حال حاضر تنها ۱۵ درصد این گروه واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: بازگشت رنگ قرمز کرونایی به استان نتیجه واکسن گریزی و همچنین عادی انگاری است که در صورت ادامه این روند احتمال دارد مازندران یکپارچه قرمز شود و محدودیت‌های کرونایی نیز افزایش یابد.

اویس در پایان خطاب به مردم گفت: در صورت بروز علائمی مانند تب، سردرد و تعریق شبانه، عطسه، سرفه و گلودرد، آبریزش بینی، خستگی و درد مفاصل و همچنین در برخی موارد تغییرات و عوارض پوستی جهت مشاوره موارد مرتبط با پیگیری درمان کرونا در طول شبانه روز با شماره ۳۴۴۰۷ تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400111914485
  • خبرنگار :