تمدید فراخوان ترویج خواندن جایزه «آسترید لیندگرن»

فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه «آسترید لیندگرن ۲۰۲۳» تا پایان بهمن تمدید شد.

به گزارش ایسنا، کمیته جوایز شورای کتاب کودک از افراد و یا نهادهایی که فعالیت‌ ترویج خواندن انجام می‌دهند، دعوت کرده به این فراخوان پاسخ دهند.

برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان پیوست را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل: عکس، فیلم، کتاب و مقاله تا تاریخ ۳۰ بهمن ماه به آدرس ایمیل cbctarvij1400@gmail.com ارسال کند.

جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت نویسنده محبوب سوئدی آسترید لیندگرن و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود.

جایزه آلما در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته‌ هر کشور، به قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتاب‌خوانی صرف نظر از زبان و ملیت آن‌ها نیز اختصاص می‌یابد. تنوع و نوآوری، فراگیر بودن قومیت‌ها و تداوم اجرای پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است. 

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400111814038
  • خبرنگار : 71573