وعده هایی که برای تامین آب شرب عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی عملی نشد

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: متاسفانه تاکنون هیچ ایستگاه برداشت آب شرب برای عشایر خراسان شمالی در مناطق قشلاقی استان گلستان ایجاد نشده است.

محمدرضا قلی پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی عشایر خراسان شمالی در استان گلستان آب شرب برای خود و دام ها است، اظهار کرد: پیگیری های فراوانی طی چند سال اخیر برای تامین آب شرب عشایر این استان در مناطق مذکور شده است.

وی افزود: به همین دلیل حدود دو سال گذشته جلسه مشترکی میان مسئولان ذی ربط در این استان و استان گلستان برگزار و قرار بر این شد تا سه ایستگاه برداشت آب برای عشایر این استان در آن منطقه ایجاد شود.

قلی پور ادامه داد: حدود دو سالی از آن موضوع می گذرد اما هنوز این ایستگاه های برداشت آب برای جمعیت عشایر خراسان شمالی ساخته نشده است.

وی اظهارکرد: از سوی دیگر به دلیل اینکه مناطق قشلاقی در استان گلستان قرار دارد این اداره کل مجوز هزینه کرد در آن استان را ندارد و نمی تواند اعتباری را در آن استان هزینه کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته در مناطق قشلاقی برای عشایر استان یک حلقه چاه حفر شده اما تجهیز نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عشایر آب مورد نیاز دام های خود را از آب رودخانه اترک و آب شرب مورد نیاز خود را نیز از روستاهای اطراف تامین می کنند.

مدیر کل امور عشایری خراسان شمالی گفت: تاکنون آب شرب سالم و بهداشتی برای عشایر استان در مناطق قشلاقی استان گلستان فراهم نشده است.

وی افزود: این اداره کل شش تا هفت دستگاه کامیون را به منظور آب رسانی به این افراد به استان گلستان فرستاده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400111713011
  • خبرنگار : 50046