رئیس فدراسیون جودو:

رفع تعلیق جودو را به جد پیگیر هستیم/راه اندازی 12 خانه جودو در کشور

رئیس فدراسیون جودوی کشور گفت: رفع تعلیق جودوی ایران را از حضور در مسابقات جهانی، بین المللی و المپیک پیگیر هستیم و امیدواریم مشکل به وجود آمده مرتفع شود.

آرش میراسماعیلی در مجمع انتخاباتی هیئت جودوی استان اردبیل اظهار کرد: در سفری که وزیر ورزش و جوانان به چین خواهد داشت قرار است با رئیس جهانی فدراسیون جودو رایزنی هایی را انجام دهند تا حکم تعلیق جودوی ایران شکسته شده و یا به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که تعلیق این رشته ورزشی در ماه های اخیر انجام شده اما پشتوانه سازی در این رشته ورزشی در حال انجام است و ما سعی داریم تا به رغم تنگناهای بین المللی در عرصه داخلی مسابقات متعددی را برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون جودوی کشور از افزایش ورزشکاران سازمان یافته رشته جودو خبر داد و گفت: جمعیت جودوی کشور از 60 هزار نفر به 98 هزار ورزشکار افزایش یافته که امیدواریم همچنان روند صعودی را در جذب و استعدادیابی رشته جودو شاهد باشیم.

میراسماعیلی بیان کرد: در دو سال اخیر 12 خانه جودو در کشور راه اندازی شده تا ورزشکاران این رشته ورزشی از این فضا استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در دو ماه اخیر مسابقات نوجوانان و جوانان را با حضور 800 جودوکار به مدت هشت روز برگزار کردیم که سعی شد روی سکو جوایز نقدی به ورزشکاران اعطا شود.

رئیس فدراسیون جودوی کشور از برگزاری مسابقه جایزه بزرگ جودو با حضور 300 نفر در سطح کشور خبر داد و گفت: لیگ امید ویژه گروه سنی زیر 30 سال و سوپرلیگ جودو با حضور 16 تیم از مناطق مختلف کشور برگزار می شود.

میراسماعیلی به افزایش رقم قرارداد بازیکنان رشته جودو و وضعیت مناسب مالی باشگاه ها اشاره و اظهار کرد: رقم قرارداد بین 40 تا 50 میلیون تومان در حال انجام است و تیم های قدرتمند صنعتی وارد لیگ و سوپرلیگ جودو شده اند.

وی با قدردانی از حضور دوره های آموزشی برای جودوکاران استان اردبیل و فعالسازی رشته جودو در شهرستان های مختلف این استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در ترکیب تیم ملی 10 نفر از ورزشکاران رشته جودوی استان اردبیل حضور دارند که به نسبت سال های گذشته که یک ترکیب ناقص بود هم اکنون به شرایط ترکیب کامل رسیده است.

رئیس فدراسیون جودوی کشور قول مساعد داد؛ تا 100 دست لباس جودو تحویل هیئت استان شود تا در فروردین سال آینده در بین ورزشکاران این استان توزیع شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400111410972
  • خبرنگار :