تکلیف سکونت‌گاه‌های گاوازنگ زنجان چه می‌شود؟

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای منطقه گردشگری گاوازنگ باید هدف را در نظر گرفت، گفت: این منطقه از ابعاد مختلف به خصوص حوزه گردشگری اهمیت زیادی دارد.

محسن افشارچی شامگاه دیروز (۱۳ بهمن‌ماه) در کارگروه امور زیربنایی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله و تعدد درخواست‌هایی که در خصوص سکونت‌گاه غیررسمی منطقه گاوازنگ به فرمانداری زنجان اعلام می‌شود در اسرع وقت و تا دو هفته آینده جلسه مقدماتی دیگری برگزار و این منطقه به صورت کارشناسانه بررسی خواهد شد.

وی افزود: اگر قرار باشد این منطقه سکونت‌گاهی در گاوازنگ سر جای خود بماند، باید مواردی برای آن مد نظر باشد، حتی ساکنان ملزم به رعایت برخی موارد باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: در صورت جابه‌جایی نیز باید جلسه‌ای با حضور افرادی که در این خصوص کار کرده‌اند، برگزار کنیم و در کارگروه‌های زیربنایی با نظر کارشناسی، همه طرح‌های ارایه شده بررسی و منتج به بهترین نتیجه شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در ادامه با اشاره به اینکه موضوع منطقه گرشگری گاوازنگ و مسئولیت تصمیم‌گیری‌ها در کارگروه زیربنایی انجام می‌گیرد، گفت: در این خصوص دو رویکرد وجود دارد که اینکه در گذشته سکونت‌گاهی غیررسمی در روستایی واقع در گاوازنگ ایجاد شده که فاقد هرگونه امکانات است.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه ساکنان این روستا پیگیر برخورداری از خدمات زیربنایی آب شرب و گاز هستند، افزود: مصوبات قبلی کارگروه مبنی بر جابه‌جایی این سکونت‌گاه غیررسمی بوده که حتی شهرک مسکونی در کنار آن ایجاد شد و با متولی‌گری سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی پلاک‌ها زمین مسکونی واگذار کردند.

وی با بیان اینکه این اداره‌کل پیگیر این موضوع بوده به دلیل آنکه گاوازنگ در حریم واقع شده است و باید به لحاظ مالکیت نیز با شهرسازی منطبق شود، تصریح کرد: منتظر هستیم این پرونده به‌ صورت کامل به اداره راه و شهرسازی واصل شود، تا مباحث شهرک مسکونی و طرح کلیت منطقه گردشگری گاوازنگ را به پیش ببریم. بحث منطقه سکونت‌گاه غیررسمی گاوارنگ مطرح است و در خواست می‌شود که مشخص شود که آیا تثبیت خواهد شد یا خیر، در صورتی که رویکردهای قبلی مبنی بر جابه‌جایی آن بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بحثی وجود دارد و اینکه در صورت تثبیت شدن، سکونت‌گاه غیررسمی با چه الگویی توسعه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در نهایت بعد از تصمیم‌گیری باید طرح معبر را برای منطقه طراحی کرد تا شرکت‌های خدمات‌رسان بتوانند بحث زیرساخت‌ها را ارجاع و خدمات لازم را به ساکنان منطقه ارائه دهند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400111410658
  • خبرنگار : 50295