وضعیت کرونایی سبزوار و ششتمد قرمز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های سبزوار و ششتمد قرمز شد.

علیرضا مسلم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با افزایش ۷۰ درصدی میزان بیماران بستری کرونایی در مرکز آموزشی - درمانی واسعی این شهرستان و افزایش ۲۰۰ درصد مراجعان سرپایی مبتلا به کرونا به مراکز اورژانس، بیمارستان واسعی این شهر به حالت آماده‌ باش درآمد.

وی اظهار کرد: میزان تست‌های مثبت کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز به حدود ۵۰ درصد رسیده که این آمار در هقته گذشته کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: بر اساس آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های سبزوار، ششتمد و روداب در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در وضعیت زرد قرار دارند.

مسلم با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک طی هفته‌های گذشته در بین مردم این شهر کاهش چشمگیر داشته است، افزود: شهروندان در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا در اولین گام به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه نمایند و زمان طلایی درمان را از دست ندهند.

وی ادامه داد: تا کنون ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که این میزان از  میانگین این استان بالاتر است.

مسلم افزود: افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، حتما همین هفته نسبت به تزریق دوز سوم واکسن اقدام نمایند چون هفته آینده  پیک بالارونده و شیب صعودی رخ می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار کرد: این باور و تصور که اومیکرون یک سرماخوردگی عادی است اشتباه است و این ویروس کرونا که هم اینک در کشورهای زیادی شیوع یافته عوارض و درگیری‌های خاص خود را دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111310005
  • خبرنگار : 50082