معاون استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

تکمیل ساختمان دانشگاه کوثر بجنورد یکی از مطالبات جدی دانشجویان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استانداری خراسان شمالی گفت: تکمیل ساختمان دانشگاه کوثر بجنورد یکی از مطالبه های جدی دانشجویان است.

علی بیگ زاده در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه کوثر بجنورد که در سالن اجتماعات بانک ملی در بجنورد و با حضور معاون وزیر علوم برگزار شد، اظهارکرد: در حال حاضر ساخت  فاز اول این دانشگاه ۹۰ درصد و فاز دوم ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید هرچه سریع تر تکمیل شود تا هم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و هم دانشجویان دانشگاه کوثر بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری های لازم برای جذب اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل ساختمان کوثر را انجام داده و در این ارتباط درخواست جذب ۲۵ میلیارد تومان نیز داده شده که امیدواریم اعتبارات تملک و دارایی به زودی برای این پروژه اختصاص یابد.

بیگ زاده تاکیدکرد: علاوه بر آن توافقی نیز با دانشگاه بجنورد انجام شد که از مجموعه پردیس دانشگاه بجنورد ۱۰ هکتار به دانشگاه کوثر اختصاص یابد.

وی در ادامه به آمایش آموزش عالی در کشور نیز اشاره کرد و ادامه داد: مطالبه ای از سوی خانواده دانشجویان دانشگاه کوثر بجنورد مطرح بود که این دانشگاه همچنان مستقل بماند تا آن ها دختران خود را با خیال راحت به دانشگاه بفرستند.

معاون استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در طرح آمایش دانشگاه ها باید دانشگاه های اقماری در یک دانشگاه مادر باشند، تصریح کرد: مطالبه خانواده این دانشجویان پاسخ داده شد و این دانشگاه مستقل باقی ماند.

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر علیرضا حسینی تقدیر و دکتر محبوبه معین مقدس به عنوان رئیس دانشگاه کوثر بجنورد انتخاب شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400111209626
  • خبرنگار : 50046