فراهم شدن بستر برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه مخابرات

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران گفت: با همکاری شرکت‌های مختلف و طی تفاهمنامه‌ای، بستر توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولیدات مخابراتی در ITMC فراهم خواهد شد.

روح‌الله نصیری دوشنبه ۱۱ بهمن در آیین بزرگداشت 55 سالگی کارخانجات ITMC و انعقاد تفاهمنامه شرکت‌های فناوری اطلاعات ناواکو، مرکز تحقیقات شهر هوشمند کشور، اتحادیه فناوران رایانه تهران و مرکز تسهیل گری فناوری‌های مالی، گفت: هدف از این اقدام ایجاد پلتفرم‌های هوشمند، تولید تجهیزات و پایانه فروش است.

نصیری با اشاره به پیشینه این شرکت در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی، گفت: در دو دهه اخیر با توجه به روند تغییر بازارهای مخابراتی کشور، استراتژی شرکت به سمت خروج از بازارهای تک محصولی و استفاده از تمام ظرفیت‌های کارخانجات بوده است.

او ادامه داد: در این فرآیـند همکاری در سنوات اخیر قـراردادهای مـخابراتی بـا هدف انتقال دانش فنی و ایجاد اشتغال، در کارخانجات اجرایی شده تا جایی که بخش اعظمی از مراکز سوئیچ ثابت و همراه منصوبه در شبکه مخابراتی کشور، تولید این مجموعه صنعتی ملی بوده و در حال حاضر نیـز پشتیبانی از بستر مذکور را پس از سالها در اختیار دارد.

نصیری افزود: این شرکت هم‌اینک با ورود به حوزه‌های نوین مخابراتی و غیرمخابراتی در حوزه تولید انواع محصولات جنرال مبتنی بر سیـستم‌های الکترونیک و مکانیک، راک‌های رکتی فایر، منابع تغذیه و ترانسمیشن، ساخت کولر و رکتی فایرهای مخابراتی، سامانه ایستگاه هواشناسی، سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند و اجرای قراردادهـای نـگهداری و پشتیبانی مـراکز مخابراتی و شـبکه زیر ساخت فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران همچنین از انعقاد ۹۰۰ میلیارد تومان قرارداد طی یکسال گذشته در حوزه‌های مختلف سخن گفت.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از کتاب "مانائی " که برگرفته از تاریخچه، توانمندی‌ها، راز ماندگاری، چشم انداز و برنامه‌های آتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران است، رونمایی شد.

دکتر صادق خانی علی اکبری، مشاور عالی مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران و یکی از نویسندگان کتاب مانایی نیز با تبریک آغاز دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، گفت: ممکن است برخی با تصوری غلط تاسیس این شرکت در زمان قبل از انقلاب را شاهکار دوره پهلوی بنامند اما واقعیت این است که در سال ۱۳۴۵ که این شرکت تاسیس شد، سرانه برخورداری از تلفن در ایران با فاصله ۲۷ درصدی با متوسط سرانه جهانی کمتر از نیم درصد بود و در ابتدای انقلاب این آمار فقط به ۲ درصد رسید و تمام رشد و پیشرفت صنعت تلفن و کارخانجات مخابراتی ایران مرهون تلاش‌های دولت‌های پس از انقلاب بود.

دکتر محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد بین‌المللی تراکنش نیز در این مراسم ضمن ستایش از انگیزه جهادی و مدیریت علمی تیم مدیریتی فعلی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران افزود: امروز با توافق نامه همکاری ‌بین مرکز فابا و ITMC می‌توانیم زمینه را برایتوسعه محصولات دانش بنیان بیش از پیش فراهم سازیم و آینده بهتری را برای ایران اسلامی در عرصه فناوری‌های نوین رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400111108561
  • خبرنگار :