جشنواره ملی سرود فجر در بوشهر برگزار می‌شود

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در این استان برگزار می‌شود.

مهدی عالی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره سرود فجر خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره اعتلای جریان و گروه‌های سرود، جریان­ سازی، ترویج و تبلیغ سرود در استان بوشهر، توانمندسازی گروه­‌ها و مربیان سرود، تربیت و کشف استعدادهای پنهان در این استان، شناسایی و معرفی گروه­‌های سرود برتر و الگو و تولید سرود و نماهنگ در موضوع های جشنواره فجر است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در جشنواره سرود فجرمی‌توانند تا ۳۰ بهمن آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند و در آخر گروه­‌های شاخص و منتخب به رقابت‌­های ملی و بین­‌المللی راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در استان به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) بوشهر و هم­زمان با سراسر کشور در چهار قالب سرود، آکاپلا، بازخوانی سرودهای آماده و هم­چنین طرح و ایده ساخت نماهنگ برگزار می­‌شود.

عالی‌زاده عنوان کردکرد: منتخبین مرحله استانی جشنواره، نیمه اسفند امسال مشخص و بعد از آن با پخش آیتم گروه‌­های منتخب از شبکه­‌های استانی و دریافت آرای مردمی از طریق رسانه‌های استانی به مرحله نهایی راه می یابند و در آخر با برگزاری مسابقه بزرگ تلویزیونی سرود کشوری (تلنت) در تیر ۱۴۰۱ به کار خود پایان می‌دهد.

وی یادآور شد: در استان بوشهر ظرفیت خوبی در حوزه سرود داریم و به طور میانگین در هر شهرستان ۱۰ گروه سرود فعال است که بیشتر این گروه‌ها بعد از کرونا فعال‌تر از گذشته شدند و به کارهای تولیدی روی آوردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: کمیته بسیج ستاد دهه فجر امسال ۲۱۱۰ برنامه تدارک دیده و از ستاد تا پایگاه‌های مقاومت اجرا خواهد شد که هدف از اجرای این برنامه‌ها تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با شعار محوری جشن ملی ۱۴۰۰ است.

عالی‌زاده خاطر نشان کرد: فردا ۱۲ بهمن نمایشگاه کتاب فجر در حسینیه عاشقان ثارلله برپا خواهد شد که در این نمایشگاه 3100 عنوان کتاب عرضه می‌شود؛ این نمایشگاه از ۱۲ بهمن تا ۱۹ اسفند برقرار خواهد بود؛ کتاب‌هایی با موضوعات مختلف همراه با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی نیز برای همشهریان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در ایام دهه فجر توسط بسیج مهندسین کیلینیک سیاری طراحی شده تا به واحدهای تولیدی و صنعتی مشاوره‌های لازم در مورد اقدامات داده شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر تصریح کرد: کلنگ‌زنی ۱۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد، اهدای بسته‌های معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه و همایش معلم طراز انقلاب در گام دوم از دیگر برنامه‌های کمیته بسیج ستاد دهه فجر استان بوشهر است.

عالی‌زاده ادامه داد: در موضوع خانواده تفاهم‌نامه‌ای بین دادگستری و سپاه امام صادق‌ (ع) استان بوشهر تهیه شده با عنوان طرح مصلحین که به واسطه‌گری بین خانواده‌ها و پیشگیری از طلاق منجر خواهد شد.

وی در آخر بیان کرد:‌ کارگاه عبابافی در روستای بحیری از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است که افتتاح می‌شود.

انتهای یپام

  • دوشنبه/ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1400111108461
  • خبرنگار : 50448

برچسب‌ها