مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

افزایش بیماران سرپایی کرونا در اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: با بررسی آماری، تعداد مراجعه‌کنندگان بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرستان یک و نیم برابر افزایش داشته است.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونای اُمیکرون در کشور، پیش‌بینی‌ها حاکی از شروع پیک ششم در کشور و همچنین تغییر رنگ بسیاری از شهرها از جمله اردستان بود که اتفاق افتاد.

وی از شناسایی ۱۰ فرد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا اُمیکرون در شهرستان اردستان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از افراد دارای ویروس کرونا به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، قطعاً آمار اُمیکرون در اردستان بیشتر از آمار رسمی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: کاری که می‌توانیم برای مقابله با این سویه انجام دهیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون به ویژه تزریق دُز سوم است تا مانع سرعت انتقال بالای اُمیکرون و افزایش تعداد مبتلایان شویم.

اُمیکرون تا ۸۰ درصد ممکن است بدون علامت باشد

ذبیحی تصریح کرد: خوشبختانه بیش از دو ماه است که موارد فوت ناشی از ویروس کرونا در اردستان گزارش نشده است، ولی شاید موج ششم کرونا برای شهرستان یک هشدار جدی باشد.

وی با بیان اینکه به تازگی رنگ کرونایی اردستان به زرد تغییر کرده است، افزود: با بررسی آماری، تعداد مراجعه‌کنندگان بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شهرستان یک و نیم برابر افزایش داشته، ولی خوشبختانه آمار بستری همچنان افزایشی نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با اشاره به وضعیت همه‌گیری کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: باید بدانیم که اُمیکرون تا ۸۰ درصد ممکن است بدون علامت باشد و بیشتر افراد واکسن نزده و کسانی که دوز سوم واکسن خود را نزدند می‌تواند یک هشدار جدی باشد.

۴۴ درصد مردم اردستان ماسک نمی‌زنند

وی درباره آخرین آمار واکسیناسیون در شهرستان اردستان گفت: از جامعه هدف ۳۶ هزار نفری شهرستان حدود ۳۴ هزار نفر دوز اول واکسن کرونا دریافت کردند و ۲ هزار نفر هنوز واکسن نزدند. همچنین حدود ۴۳ درصد از شهروندان اردستان دُز سوم واکسن خود را دریافت کردند و شهرستان در استان اصفهان رتبه اول واکسیناسیون دوز سوم را دارد.

ذبیحی با ابراز نگرانی از افزایش عادی انگاری در سطح جامعه، گفت: با بررسی فضای جامعه مشاهده می‌شود حدود ۴۴ درصد مردم شهرستان اردستان ماسک نمی‌زنند. همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کمتر از ۵۲ درصد رسیده است که قابل قبول نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان درباره تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس، گفت: هنوز ابلاغی برای تعطیلی مدارس به شبکه بهداشت و درمان ارسال نشده است. همچنین دستورالعمل فراخوان واکسیناسیون گروه سنی ۹ سال به بالا دریافت نشده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400111007218
  • خبرنگار :