/روی خط تئاتر/

یک کارگردان: حال تئاتر خوب است/تعطیلی تئاتر شهر مهم‌ترین دغدغه ماست

یک کارگردان تئاتر با اشاره به استقبال مناسب مخاطبان از نمایش‌ها در مشهد گفت: با این حال تعطیلی سالن تئاتر شهر بزرگترین مشکل و دغدغه این روزهای اهالی تئاتر مشهد است.

پویا غازی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره وضعیت این روزهای تئاتر خراسان رضوی اظهار کرد: هم‌اکنون تئاتر دوران بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد و مخاطبانی که از خانه‌نشینی در ایام کرونا و دوری از تئاتر خسته شده‌اند، به سالن‌ها روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر ۶ نمایش در مشهد در حال اجرا بود که این نشان‌دهنده استقبال مخاطبان از اجراهای تئاتر است.

غازی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت بلیت‌ها مخاطبان از نمایش‌ها استقبال می‌کنند، تصریح کرد: در حالی که قیمت بلیت نمایش «آدیداس» در دور اول و دوم اجراها به ترتیب ۱۲ هزار و ۱۵ هزار تومان بود اما در این دوره به علت افزایش چند برابری هزینه‌ها قیمت بلیت به ۵۰ هزار تومان رسیده اما مخاطبان واکنش منفی نشان نداده‌اند.

وی با اشاره به افزایش مخاطبان تئاتر اولی خاطرنشان کرد: این روزها شاهد این هستیم که مخاطبان جدیدی به مخاطبان تئاتر اضافه می‌شوند. این موضوع از اعلام خود مخاطبان تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، یا بی‌تجربگی آنان و اطلاع نداشتن از قوانین تئاتر دریافت می‌شوند و گویی بدنه جدیدی به مخاطبان تئاتر در حال افزوده شدن است و وقت آن است که نمایش‌های مناسبی اجرا شوند و این افراد را جذب کنند تا ارتباطشان با تئاتر ادامه‌دار شود.

این کارگردان تئاتر تعطیلی سالن تئاتر شهر را بزرگ‌ترین مشکل این روزهای تئاتر مشهد برشمرد و افزود: متأسفانه سالن اصلی تئاتر شهر به عنوان مهم‌ترین محل نمایش آثار تئاتر مشهد به علت اختلاف میان شهرداری مشهد، سازمان بازرسی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تعطیل است و این بزرگ‌ترین ضربه را به ما می‌زند.

وی اضافه کرد: در حالی که همه نهادها تاکید دارند این مساله حل می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و سه سال است که درهای تئاتر شهر روی هنرمندان بسته شده و این سالن در حال خاک خوردن است.

غازی در خصوص تأثیر کرونا بر کیفیت نمایش‌های تئاتر گفت: کرونا کیفیت نمایش‌های تئاتر را دستخوش تحول نکرده بلکه کمک‌هایی هن برای تئاتر مشهد به دنبال داشته است که شاید در آینده متوجه آن شویم. برای نمونه در این مدت بسیاری از کسانی که دغدغه اصلی‌شان تئاتر نبود، از نمایش فاصله گرفتند و همین فیلتری شد که این افراد حذف شوند و تنها کسانی که دغدغه و شغل‌شان تئاتر بود، به تئاتر وفادار ماندند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر فعالیت‌هایی اجرا می‌شود که در جشنواره استانی انتخاب شده و همچنین اقداماتی توسط کارگردانان بزرگ در حال آماده‌ شدن است که امیدوارم تا تابستان سال آینده شاهد رشد تئاتر مشهد باشیم.

این کارگردان تئاتر اضافه کرد: همچنین این روزها نگرانی حضور افراد انحصارطلب و نزدیکی آنان با شخصیت‌های تاثیرگذار و تأثیر تصمیم‌گیری‌های آنان بر تئاتر بسیار زیاد شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111007103
  • خبرنگار :