وجود ۲ شهرستان آبی و ۶ شهرستان زرد در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به روند افزایشی مبتلایان در کشور از وجود دو شهرستان زرد و ۶ شهرستان آبی در این استان خبر داد.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان ۹ بهمن ۱۴۰۰ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه برخی از شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار گرفته اند، اظهار کرد: در حال حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی و دو شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند که در صورت عدم رعایت موارد و دستورالعمل های بهداشتی، این وضعیت به نارنجی و قرمز تغییر خواهد کرد که استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و تزریق دُز سوم واکسن، از موثرترین راهکار های مقابله با این بیماری است.

استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به حوزه تولید تاکید و اضافه کرد: راه اندازی واحدهای تولیدی راکد یکی از اولویت های کاری ما در سطح استان است که با اقدامات صورت گرفته توسط همه دست اندرکاران، تاکنون ۲۷ واحد راکد با ۶۵۰ نیروی کاری به چرخه تولید بازگشته است.
این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت همکاری حداکثری با تولیدکنندگان تاکید و  خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در استان نباید برای مسائل اداری خود دغدغه داشته باشند و همه ما باید در راستای بهبود مسیر تولید، موانع موجود در مسیر آنها را برطرف کنیم.
وی افزود: در حوزه واحدهای صنعتی برای سرمایه گذاری در داخل شهرک های صنعتی، سرمایه گذار باید از تمامی شرایط آگاهی کامل داشته باشد.
هاشمی همچنین ادامه داد: در خصوص استعلام هایی که برای اخذ مجوزهای سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای تولیدی انجام می شود، دستگاه های متولی امور را تسریع بخشند.
وی تصریح کرد: استان سمنان در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری با پرداخت ۱۴.۶ درصد پرداختی های تسهیلات کشور در این حوزه، رتبه اول را به خود اختصاص داده که بسیار ارزشمند است.
انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400110906622
  • خبرنگار :