رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۶۵هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی مستعد تجهیز به سیستم آبیاری نوین است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان رتبه ۱۶ کشوری را در تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین دارد.

کرامتی در گفت وگو با ایسنا افزود: استان رتبه ۱۶کشوری را در تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین دارد که با توجه اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه این رتبه باید ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه در استان ۳۹هزار و ۵۴۰ هکتار سطح اراضی دیم و ۲۹۹هزار و ۶۴۷هکتار سطح اراضی زراعی وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰هزار هکتار سطح اراضی آیش و ۱۰۴هزار و ۱۵۳هکتار سطح اراضی باغی آبی است.

کرامتی اظهار کرد: ۸۹۹هزارو ۲۰هکتار از اراضی استان قابل کشت هستند و ۲۶۵هزارهکتار از اراضی استان مستعد تجهیز به آبیاری نوین هستند.

وی در خصوص اینکه تاکنون چند هکتار از اراضی استان به آبیاری نوین مجهز شده اند، یاد آور شد: ۶۹هزار ۶۱۰هکتار از محل سامانه های نوین آبیاری، ۶۲۰ هزار هکتار از محل شبکه های هم سازی و ۲۰هزار هکتار از محل شبکه ها به آبیاری نوین مجهز شده اند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: به ازای هر هکتار اراضی که به سیستم نوین آبیاری نوین مجهز می شود ۴۴۰۰مترمکعب آب سالانه صرفه جویی می شود.

وی افزود: بالا بردن راندمان ، افزایش عملکرد ، بالا بردن بهره وری، کاهش مصرف اب و جلوگیری از تبخیر و تعریق از مزایای استفاده از سیستم های نوین آبیاری هستند.

کرامتی ادامه داد: استقبال کشاورزان از تجهیز اراضی کشاورزی به ابیاری نوین بسیار خوب است اما به علت عدم تخصیص کامل اعتبارات بصورت نقدی باعث کم رغبتی کشاورزان شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۹ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400110906265
  • خبرنگار : 50134