مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

بهره‌مندی عشایر و روستاییان لرستان از خدمات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بسیاری از نقاط دوردست عشایری و روستایی استان از خدمات اینترنت و ارسال رایگان کتاب استفاده خواهند کرد.

احمدحسین فتایی، در جریان آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی مجازی برگزار شده طی سالجاری که همزمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار شد، ضمن اشاره به تجربه موفق این نمایشگاه در سال گذشته بیان کرد: بعد از این تجربه موفق و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ‌ امروز شاهد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستیم که با استقبال مخاطبان و ناشران همراه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: هفت ناشر لرستانی در این نمایشگاه حضور دارند که جدیدترین عناوین چاپ شده خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند.

برگزاری ۱۵ برنامه فرهنگی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان

فتایی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های استانی در راستای فراهم کردن استفاده حداکثری لرستانی‌ها از دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: با دستگاه‌های اجرایی همچون صداوسیما، استانداری، پست و سایر دستگاه‌های فرهنگی نشست‌های داشته و اطلاع‌رسانی را به شکل گسترده انجام دادیم تا همه مردم استان در جریان برگزاری این رویداد قرار داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۵ برنامه فرهنگی همزمان با نمایشگاه مجازی کتاب تهران در لرستان گفت: در نخستین روز نمایشگاه از ۱۹ عنوان کتاب منتشر شده در استان رونمایی شد و در روزهای آینده شاهد برگزاری نشست‌های ادبی و نقد و بررسی کتاب در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های لرستان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: بحث پویش «نذر کتاب» نیز اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در استان انجام داده‌ و با خیران لرستان که در حوزه‌های مختلف فعال هستند نیز تعاملاتی داشتیم تا بتوانیم در استان به نتایج خوب در این زمینه دست پیدا کنیم.

خدمات نمایشگاه مجازی بهتر از نمایشگاه حضوری است

فتایی در ادامه با تاکید بر اینکه به برخی خدمات نمایشگاه مجازی بهتر از نمایشگاه حضوری است، عنوان داد: برخی خدماتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود بهتر از نمایشگاه حضوری است، زیرا اغلب مخاطبان استانی می‌توانند بدون طی مسافت تا تهران از کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه دیدن کرده و خرید نمایند.

وی اظهار کرد: سال گذشته از دورترین نقاط استان خرید کتاب داشتیم و امسال نمایشگاه و مزایای آن را به شکل گسترده برای روستاییان و عشایر اطلاع‌رسانی کرده‌ایم تا با توجه به استفاده بسیاری از نقاط دوردست عشایری و روستایی لرستان از خدمات اینترنت و ارسال رایگان کتاب، امکان  بهره مندی این اقشار از خدمات دومین نمایشگاه مجازی کتاب فراهم شود

افزایش سرانه مطالعه از دیگر مزایای نمایشگاه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزایش سرانه مطالعه را از دیگر مزایای این نمایشگاه دانست و گفت: افزایش سرانه مطالعه به توسعه فرهنگی در کشور کمک می‌کند که پیامد آن توسعه سیاسی، اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهدداشت و علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام
 

  • چهارشنبه/ ۶ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400110604646
  • خبرنگار : 50176