به گزارش ایسنا، دفتر کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی سی در بیانیهای اعلام کرد: گوگل مصرف کنندگان را فریب داده تا باور کنند تغییر تنظیمات حساب و دستگاهشان به مشتریان اجازه میدهد از حریم خصوصی خود حمایت کرده و اطلاعات شخصی که این شرکت میتواند به آنها دسترسی پیدا کند را کنترل کنند. با این حال گوگل به شکل نظاممند به کنترل مصرف کنندگان و سود بردن از اطلاعات مشتریان ادامه می دهد. چنین شیوهای نقض آشکار حریم خصوصی مصرف کنندگان است.
خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل گفت: دادستانهای کل بر مبنای ادعاهای نادرست و اظهارات قدیمی درباره تنظیمات ما، پرونده شکایتی را دنبال میکنند. ما همواره قابلیتهای حریم خصوصی را در محصولاتمان قرار داده و کنترلهای قوی برای اطلاعات موقعیت مکانی فراهم کردهایم. ما با قاطعیت از خودمان دفاع کرده و این باور اشتباه را تصحیح میکنیم.
کِن پاکستون، دادستان کل تگزاس اظهار کرد: گوگل با ادامه ردیابی موقعیت مکانی کاربران حتی زمانی که به دنبال جلوگیری از ردیابی شدن هستند، آنها را فریب داده است. گوگل تنظیمات "تاریخچه مکان" دارد و به کاربران اعلام کرده که اگر آن را غیرفعال کنند دیگر مکانهایی که رفتهاند در آن ذخیره نمی شود. اما گوگل از طریق تنظیمات و روشهای دیگری که افشا نکرده است، به ردیابی موقعیت مکانی کاربران ادامه می دهد.
باب فرگوسن، دادستان کل واشنگتن در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد گوگل حدود ۱۵۰ میلیارد دلار از تبلیغات درآمد داشته است. دفتر فرگوسن روز دوشنبه اعلام کرد اطلاعات موقعیت مکانی برای کسب و کار تبلیغات گوگل حیاتی است. در نتیجه این شرکت انگیزه مالی برای مجاب کردن کاربران برای عدم جلوگیری از دسترسی به این اطلاعات دارد.
آریزونا در ماه مه سال ۲۰۲۰ شکایت مشابهی علیه گوگل بر سر جمع آوری اطلاعات مکانی کاربران مطرح کرده بود و این شکایت معلق مانده است.
بر اساس گزارش رویترز، ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات گفت: ادعاهای متحیرکنندهای که در شکایت چهار دادستان کل مطرح شده است نشان می دهد که شرکتهای فناوری همچنان به گمراه کردن و فریب کاربران و اولویت دادن به سود به جای حمایت از حریم خصوصی کاربران ادامه می دهند. کنگره باید فورا قانون جامعی را تصویب کند تا حمایتهای حریم خصوصی برای شهروندان آمریکایی فراهم کند که لازم و در خور آنها است ...
انتهای پیام