به گزارش ایسنا و به نقل از آیای، ماه گذشته ماه شلوغی برای هواپیماهای برقی عمودپرواز(eVTOL) یا به بیان دقیقتر، هواپیماهای برقی با قابلیت برخاست و فرود عمودی بود، زیرا دو مدل جدید برای اولین بار به آسمان رفتند.
ابتدا در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۱ گزارش شد که شرکت "سیکلوتک"(CycloTech) مستقر در اتریش اولین پرواز آزمایشی طرح اولیه تاکسی پرنده برقی عمودپرواز خود را با وزن ۸۳ کیلوگرم با موفقیت به پایان رساند.
سپس در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ گزارش شد که شرکت "آرچر"(Archer) مستقر در کالیفرنیا اولین پرواز هواپیمای برقی عمودپرواز خود موسوم به "میکر"(Maker) را که با 12 ملخ ساخته شده است، انجام داد که آن را به یک هواپیمای ایده آل برای فضاهای شهری تبدیل میکند.
اکنون نیروی هوایی ایالات متحده فاش کرده که اولین پرواز یک هواپیمای برقی عمودپرواز را با کنترل از راه دور با یک خلبان نیروی هوایی در ماه گذشته با موفقیت انجام داده است.
این پرواز پس از یک برنامه آموزشی چهار روزه بر اساس کنترل از راه دور هواپیما با استفاده از ویژگی منحصر به فردی به نام "بادی باکس"(Buddy Box) انجام شد. این ویژگی طوری طراحی شده است که به خلبان نیروی هوایی، کنترل اولیه را بر روی هواپیمای برقی عمودپرواز میدهد و توانایی نادیده گرفتن هر حرکت خطرناکی را که خلبان درون هواپیما انجام میدهد، فراهم میکند.
کاپیتان "ترنس مک کنا" خلبان ذخیره نیروی هوایی میگوید: این یک الگوی متفاوت برای کار با هواپیما است. یک چیز مهم که این روش به شما اجازه میدهد آن را انجام دهید این است که یک رویکرد کاملاً بدون سرنشین یا کاملاً کنترل زمینی فراهم میکند که برای اقدامات عملیاتی بسیار مهم است.
اکنون آیا این بدان معنا است که این هواپیمای برقی عمودپرواز میتواند روزی به طور مستقل پرواز کند؟ باید منتظر باشیم تا به زودی آن را در عمل ببینیم.
انتهای پیام