اعظم آزادبخت در گفتوگو با ایسنا، با تشریح فضایل دخت نبی مکرم اسلام(ص) و شیوههای عملی آن حضرت در دفاع از حریم ولایت، اظهار کرد: ویژگی اخص دخت نبی مکرم اسلام(ص) ولایتمداری بود.
وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) سرآمد زنان عالم است و برای تمام جهان الگویی نمونه است، افزود: حضرت فاطمه(س) بانویی است که از تاریخ خلقت جهان تاکنون چنین شخصیتی را به خود ندیده است، چراکه آن حضرت واسطه خلقت عالم و عالمیان است و این معنا در حدیث «لولاک» است که توسط جابر بن عبدالله انصاری از پیامبر اکرم(ص) نقل شده و در این حدیث نبی مکرم اسلام واسطه خلقت عالم را حضرت فاطمه زهرا(س) معرفی میکند.
آزادبخت با تأکید بر اینکه وجود حضرت فاطمه(س) واسطه خلقت است و ثواب دوست داشتن فاطمه همسنگ بهشت است، افزود: در روایتی از نبی مکرم اسلام آمده است که اگر خوبیها بخواهد در قالب انسانی دربیاید او فاطمه است کمااینکه فاطمهزهرا(س) برترین انسان از نظر ذات و شرافت است.
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) پلدختر با تأکید بر اینکه بهعنوان یک مسلمان باید سیره، شخصیت و ویژگیهای حضرت زهرا(س) را بشناسیم، ادامه داد: امام زمان(عج) فاطمه را الگو و مقتدای خویش میداند کمااینکه فضایل دخت نبی مکرم اسلام در آیات و روایات بیان شده بهطوری که سوره مبارکه کوثر در وصف حضرت فاطمهزهرا(س) است.
وی با اشاره به اینکه بعد از اینکه کفار پیامبر(ص) را به سبب نداشتن فرزند پسر مقطوعالنسل میدانستند خداوند متعال کوثر را نازل میکند و از مصادیق کوثر، حضرت فاطمه(س) است که نسل امامت از ایشان ادامه پیدا میکند، ادامه داد: سوره دیگر در وصف حضرت زهرا(س) سوره قدر است چنانکه در بیان امام صادق(ع) آمده است خداوند فرمود: ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و منظور از قدر خداوند و منظور از شب، فاطمه است و هر کس فاطمه را بشناسد حقیقت شب قدر را درک کرده است.
آزادبخت با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برای تمام مردان و زنان در تمام ابعاد زندگی الگو است، افزود: دخت نبی مکرم اسلام در ابعاد زندگی مانند حجاب، خانواده، همسرداری و ولایتمداری الگو است که باید بحث ولایتمداری حضرت زهرا(س) در دانشگاهها تبیین شود.
مدیر حوزه علمیه پلدختر با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) با اینکه تنها بود اما برای حفظ ولایت تا پای جان ایستاد و این امر نشان از نقش ولایتمداری آن حضرت در تشکیل حکومت اسلامی است، گفت: خداوند متعال بهوسیله حضرت زهرا(س) حجتهای خود را آفریده است تا برقراری حکومت حقه اسلام در جهان مستقر شود.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به ما آموخت که ما در مقابل ولایت وظیفه داریم بهطوری که آن حضرت در دفاع از ولایت خار چشم عوامل ولایتستیز در زمان خودشان بودند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) تا سرحد جان پای ولایت میایستد کمااینکه هر کس ولایت را قبول کرد اسلام را پذیرفته و هر کس ولایت را نپذیرد ارکان اسلام از او پذیرفته نیست.
مدیر حوزه علمیه پلدختر با طرح این سؤال که حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از ولایت چه شیوههایی را به کار برد، اظهار کرد: اگر حضرت زهرا(س) از ولایت دفاع کرد به خاطر واگذاری امانت الهی به حضرت علی(ع) در غدیرخم، بود.
آزادبخت با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت از شیوه تبیین و روشنگری استفاده کرد و بصیرتافزایی در بین مسلمانان انجام داد و اگر بصیرتافزایی حضرت زهرا(س) نبود حقانیت علی(ع) در هالهای از ابهام باقی میماند و چهره مخالفان برملا نمیشد، بسیج نیروها و تشکیل جبهه مقاومت را از دیگر شیوههای مبارزاتی دخت نبی مکرم اسلام در دفاع از ولایت برشمرد و اضافه کرد: حضرت زهرا(س) وقتی دید مسلمانان در خواب غفلت فرو رفتهاند به تنهایی و به حکم آیات قرآن تصمیم به مبارزه گرفت و همراه حسنین به در خانههای مهاجر و انصار میرفت و بصیرتافزایی میکرد و با استدلالهای عقلی و قرآنی به دفاع از ولایت میپرداخت.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) با تبیین درست ماجرای فدک و غصب فدک توسط غاصبین خلافت به دفاع از حق مسلم ولایت پرداخت، گفت: وقتی حضرت زهرا(س) در بستر بیماری افتاد با تبلیغات دینی به عیادتکنندگان داروی بیداری و بصیرت را تزریق کرد و برخی افراد را برای عیادت راه نمیداد.
مدیر حوزه علمیه پلدختر با تأکید بر اینکه شیوه دیگر مبارزاتی حضرت فاطمه زهرا(س) زیاد گریستن بود، بیان کرد: فلسفه اشک فاطمه مظلومیت ولایت بود کمااینکه آن حضرت در پاسداری از حریم ولایت تا مرز شهادت رفت و وصیت مخفی بودن قبر ایشان سیاسی بود.
انتهای پیام