استاندار تهران: شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند

استاندار تهران با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش بیشتر جنبه پشتیبانی و لجستیکی به خود گرفته است گفت: حتما باید کمک کنیم که ساختار این قانون را ارتقاء داده و شوراها را توانمند کنیم. اکنون شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند که می‌توان آن را ارتقاء داد و تکمیل کرد. 

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد با اشاره به جایگاه نظام آموزش و پرورش در تربیت نیروی ترازِ مومن، متفکر و انقلابی گفت: در این میان شورای آموزش و پرورش با توجه به کارکردها و ماموریت‌های محوله اهمیت مضاعفی دارد. 

وی افزود: به موجب تصویب قانون، شوراهای آموزش و پرورش سال ۷۶ تشکیل شده‌اند و دو ماموریت مهم دارند، نخست تحقق مشارکت و نظارت مردم و دوم بهره‌گیری از منابع و امکانات برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورشی است. 

استاندار تهران با اشاره به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش بیشتر جنبه پشتیبانی و لجستیکی به خود گرفته است گفت: حتما باید کمک کنیم که ساختار این قانون را ارتقاء داده و شوراها را توانمند کنیم. اکنون شوراهای آموزش و پرورش کارکرد حداقلی دارند که می توان آن را ارتقاء داد و تکمیل کرد. 

منصوری با اشاره به تعریف یک ماموریت ویژه برای شوراهای آموزش و پرورش تهران، در حوزه تعلیم و تربیت مبنی بر به خدمت گرفتن همه ظرفیت‌ها برای ارتقای این حوزه گفت: اگر کارکرد شوراها را از بعد پشتیبانی و لجستیکی خارج کنیم و وارد حیطه محتوایی شویم آنگاه شوراها می‌توانند به عنوان بازو و ضمانت اجرایی مهم در تحقق اهداف سندتحول عمل کنند. رهبری هم چندی پیش گلایه‌هایی مبنی بر اجرای ۱۰ درصدی سندتحول بنیادین داشتند؛ از این جهت شوراها می‌توانند موثر باشند. 


منصوری افزود: از جمله موارد مغفول مانده در استان‌ها، ورود شوراهای آموزش و پرورش به زیرنظام های سندتحول بنیادین است؛ مخصوصا برنامه درسی که می‌تواند جنس بومی و اقتضایی پیدا کند. شوراها می‌توانند تنظیم گری کنند تا ارتباط مناسبی میان نیاز و استعداد منطقه با محتوای آموزشی شکل بگیرد. استفاده از ظرفیت صنایع و مشاغل نیز مهم است. لازم است در جوار صنایع، هنرستان ساخته شود که ضمن تامین کادر مورد نظر، باری از دوش آموزش و پرورش نیز بردارد. 

استاندار تهران تاکید کرد: نکته بعدی، مولدسازی سرمایه‌هاست؛ اگر بخواهیم با داشته‌های فعلی کار را پیش ببریم شاید به ۴۰ و ۵۰ سال زمان برای بازسازی زیرساخت‌ها نیاز داشته باشیم، لازم است با سیاستی تحولی در زمینه تامین منابع و مولدسازی منابع اقدام شود. به عنوان مثال یک مدرسه در محدوده ونک در شهر تهران داریم که مراحل مزایده‌اش را طی می‌کند و ۱۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد و اگر تبدیل به دارایی شود می توانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم. اقداماتی از این دست می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400102821132
  • خبرنگار : 71424