به گزارش ایسنا، اینفلوئنسرها و تبلیغات کنندگان دیگری که بیش از هزار دنبال کننده در اسپانیا دارند، باید حداقل ۱۰ روز پیش از آغاز تبلیغات داراییهای دیجیتالی، به کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی اطلاع دهند. افراد نقض کننده این مقررات که از ۱۷ فوریه اجرایی می شوند، حداکثر ۳۰۰ هزار یورو (۳۴۲ هزار دلار) جریمه میشوند.
اینفلوئنسرها باید دریافت پول برای تبلیغ رمزارزها را افشا کنند. اگر این افراد با چنین هدفی رمزارزها را معرفی می کنند، باید درباره ریسکهای رمزارزها از جمله عدم وجود نظارت بر این نوع سرمایه گذاری هم هشدار دهند. این مقررات همچنین شامل شرکتهای تبلیغ کننده داراییهای رمزارز و همچنین شرکتهای روابط عمومی می شود که استخدام می کنند.
رودریگو بوئنا اَوِنتورا، رییس کمیسیون بازار اوراق بهادار ملی به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: اگر اینفلوئنسرها تحت پوشش قرار نگیرند، راه فراری برای اجتناب از نظارت و مقررات ایجاد می شود. این عرصه جدیدی برای ما و آنهاست و مواردی از اختلاف نظر وجود دارد اما هنگامی که مقررات برای فعالیتهایی که پیش از این ساماندهی نشده بودند معرفی می شوند، همیشه اتفاق می افتد.
تصور می رود برای نخستین بار است که یک کشور اتحادیه اروپا چنین دستورالعملهایی را معرفی می کند. اعضای اتحادیه اروپا هنوز درباره نحوه ساماندهی داراییهای رمزارز در سراسر این بلوک به توافق نرسیدهاند.
بر اساس گزارش انگجت، بعضی از اینفلوئنسرها که داراییهای دیجیتالی و محصولات مرتبط با آنها را معرفی کردهاند، به دردسر افتادهاند. مقامات فرانسه در ژوییه یک ستاره برنامه تلویزیونی را ۲۰ هزار یورو (۲۲۸۰۰ دلار) بابت شیوههای تجاری گمراه کننده در خصوص تبلیغات یک سایت معاملات بیت کوین در اسنپ چت جریمه کرد.
انتهای پیام