دکتر سحر بنکدارپور در گفت و گو با ایسنا، اتاق بازرگانی تهران را به عنوان نهاد متولی رشد و توسعه اقتصادی بخش خصوصی کشور توصیف کرد و افزود: بر این اساس این نهاد همگام با تغییرات صورت گرفته در انقلاب صنعتی چهارم و با هدف توانمندسازی و ارتقای قابلیتهای توسعه نوآوری و گسترش فناوری در حوزه کسبوکارها، اقدام به راهاندازی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال در سال گذشته کرده است.
وی تمرکز مرکز نوآوری اتاق تهران را ایجاد همکاری راهبردی بین شرکتهای نوپای فناور و کسبوکارها عنوان کرد و یادآور شد: ماموریتهای مرکز نوآوری و تحول دیجیتال، شتابدهی و کمک به تجاریسازی نوآوری در کسبوکارهای نوین و نوآور، ارتقای جایگاه سرمایه انسانی نخبه، مهارتافزایی و کمک به رفع موانع توسعه کسبوکارها و افزایش سهم بازار و فرهنگسازی و ترویج نوآوری و تحول دیجیتال در حوزه کسبوکارها است.
بنکدارپور خاطرنشان کرد: تا کنون همواره از حمایت از شرکتهای کوچک و SME ها صحبت شده، اما تجربه نشان داد که این اقدامات کافی نیست؛ چرا که بر اساس گزارشها درصد حیات و عمر استارتآپها در دنیا پایین و در ایران بسیار پایینتر از سطح معمول در دنیا است. بنابراین اگر حمایت از شرکتهای بزرگ و مگاترندها را در دستور کار خود بگذاریم و در راستای این حمایت، استارتآپها را به شرکتهای بزرگ وصل کنیم، درصد موفقیت شرکتهای نوپا هم افزایش پیدا خواهد کرد.
رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال با بیان اینکه شرکتهای بزرگ فناور نیز انتفاع بیشتری از این مدل حمایتی خواهند برد، اضافه کرد: این دقیقا همان رویکردی است که مرکز نوآوری و تحول دیجیتال آن را دنبال میکند.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای این اهداف اقداماتی از قبیل برگزاری رویدادهای احصاء نیاز، دورههای آموزشی، مشاورههای کسبوکار، مشاورههای میز خدمت، به همرسانی، سرمایهگذاری، نشستهای انتقال تجربه، رفع چالش شرکتهای بزرگ و کوچک از طریق رایزنی با نهادها و بخشهای دولتی، خصوصی و خصولتی را در دستور کار خود قرار دادهایم.
انتهای پیام