فرماندار خبرداد:

۲۸ روستای همدان دهیاری ندارند

فرماندار همدان با بیان اینکه ۲۸ روستا در همدان فاقد دهیاری هستند،گفت:در شهر همدان روی توانمندسازی پنج نقطه کار و ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است. 

محمدعلی محمدی یکشنبه ۲۶ دی‌ماه در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان با اشاره به اینکه واژه بازآفرینی از احیای مجدد آمده و در دنیا به آن توجه ویژه می‌شود، افزود: در همین راستا در شهر همدان روی پنج نقطه توانمندسازی کار و ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده است و باید از توانمند سازی به بازآفرینی شهری حرکت می‌کردیم.  

وی با بیان اینکه در مناطق نامبرده رفع محرومیت و بهبودی معیشت مردم رنگ و لعاب لازم را نداشته است، ادامه داد: در حال حاضر پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان" مطرح است و میراث فرهنگی این اتفاق را منوط به اصلاح بعضی مسائل می‌داند بنابراین درخواست داریم اقداماتی انجام شود تا این پرونده بتواند با رقیب خود رقابت کند و ثبت جهانی که مطالبه مردم همدان است انجام شود. 

محمدی بیان کرد: شهرداری در ارتباط با بازآفرینی اقدامات خوبی انجام داده و ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این راستا هزینه شده و همچنان نیاز است شهرداری را در این امر یاری کنیم. 

فرماندار همدان ادامه داد: همچنین بحث ارزش افزوده را در کنار بازآفرینی آورده و ۶۶ میلیارد در شهرستان همدان در رابطه باز آفرینی هزینه می‌شود. 

وی با بیان اینکه ۲۸ روستا در همدان فاقد دهیاری هستند، اضافه کرد: ۵۸ میلیارد برای ۴ شهر همدان، مریانج، جورقان و قهاوند است، ۷۹ روستا از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برخوردارند. 

محمدی با اشاره به اینکه الحاق اخیر سه روستا به شهر همدان انتطارات مردمی را ایجاد کرده است، افزود: مناطق غیر برخوردار همدان جمعیت زیادی دارند و صرف مسائل فیزیکی در این مناطق پاسخگو نیست و باید مسایل معیشتی مردم هم مورد توجه قرار بگیرد. 

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400102619253
  • خبرنگار :