به گزارش ایسنا بنابر اعلام کاریک وب، هر فردی برای پیادهسازی وب سایت خود نیاز به یک قالب دارد که یا به صورت اختصاصی یا به صورت آماده در اختیارش قرار بگیرد. قالب، یک ساختمان کلی از وب سایت شماست که چیدمان آن باید توسط شما تعیین شود. رنگهای وب سایت، فونت، ظاهر و... همگی باید با نظر شما و با توجه به نیاز کاربرانتان تعیین شود.
در این مطلب میخواهیم به بررسی سایت سازها و قالبهای آماده ای که بسیاری از ما در طول حرفه آنلاین خود با آن روبه رو بودهایم، صحبت کنیم. آیا این قالبهای آماده برای داشتن یک وب سایت حرفهای مناسبند؟
انتخاب هوشمندانه قالبهای آماده راهی برای صرفهجویی در هزینههای شماست...
با دیدن نام قالبهای آماده احتمالاً شما هم به یاد افزونههایی میافتید، که توسط شرکتهای طراحی سایت درون فضای اینترنت به فروش رسیده یا به صورت رایگان در دسترس هستند. این قالبها اغلب توسط سایتسازهای معروفی مانند وردپرس یا شرکتهای مختلف دیگر، با ادعای قابلیت تغییر و ساخت یک وب سایت حرفهای و بینقص طراحی شدهاند!
مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از مدیران کسب و کارها به منظور صرف هزینههای کمتر به سراغ این قالبهای آماده میروند، اما آیا همه قالبهای آماده، ارزش وقت گذاشتن را دارند؟
مطمئنا ذهنیت مدیر شرکتی که از یک قالب آماده رایگان برای طراحی وب سایت خود استفاده میکند، پس از مدت کوتاهی تغییر خواهد کرد. قالبهای آماده مشکلاتی را ایجاد میکنند، که پس از مدت کوتاهی نمایان میشوند. بسیاری از قالبهای آماده با استانداردهای گوگل هماهنگ نیستند. بنابراین استفاده از این قالبها برای کسب و کارهای مختلف، عملا هدر دادن زمان است.
خبر خوب اینکه با پیشرفت و به روز شدن سایت سازها، قالبهای آمادهای ایجاد شدهاند که به خوبی توانستهاند، عیوب قالبهای پیشین را بپوشانند و به بهتر شدن نتیجه کار طراحی سایتهای مختلف کمک کنند. در بسیاری از موارد نام قالبهای پیش ساخته را جایگزین قالبهای آماده میکنند تا ذهنیت بد مشتریان از تجربیات گذشته برطرف شود.
آیا هر قالب آمادهای برای هر کسب و کاری مناسب است؟
نکتهای که در طراحی سایت وجود دارد، انتخاب درست یک قالب آماده است. تمام قالبهای آمادهای که در فضای وب توسط سایت سازهای مختلف در اختیار مشتریان قرار میگیرند، غیرقابل استفاده نیستند. در پس زمینه بسیاری از این قالبها سالها تجربه و آزمون و خطا نهفته شده تا در نهایت یک قالب آماده با قابلیتهایی متمایز با آنچه که در بسیاری از وب سایتها میبینیم، ایجاد شود.
این قالبهای آماده مطمئناً میتوانند انتخابی مناسب برای تمام وب سایتهایی باشند که توسط شرکتهای طراحی سایت ایجاد شدهاند. به شرطی که استانداردهای اصلی یک سایت موفق در آن رعایت شده باشد.
قالبهای آماده باید قابلیت تغییر را داشته باشند و شما بتوانید بر اساس نیاز مخاطبانتان آن را تغییر دهید. یکی از دلایلی که بسیاری از قالبها قابلیت تغییر یا شخصیسازی را ندارند، طراحی و ساخت آنها به وسیله افراد آماتور است. علاوه بر این افرادی هستند که یک قالب آماده را بر اساس معیارهای خود تهیه کرده و آنها را به چندین شرکت مختلف میفروشند. این قالبها یا قابلیت تغییر را ندارند، یا تغییر آنها به قدری مشکل است که صرف زمان برای آن بیهوده است.
فردی که میخواهد یک قالب را برای وب سایتهای مختلف طراحی کند، باید حتماً تجربه زیادی داشته و قابلیتهای قالبهای مختلف را بشناسد. در واقع هر طراح سایتی، نمیتواند یک قالب حرفهای، سبک و تمیز ایجاد کند.
قالبهای غیرحرفهای حتی در صورت داشتن قیمتهای پایین نیز ارزشی نداشته و تنها مسیر شما را برای رسیدن به هدفتان طولانیتر میکنند.
قالبهای حرفهای آماده کاریک
حالا که با اهمیت قالبهای آماده یا پیش ساخته آشنا شدیم، میخواهیم به یکی از سایت سازهای محبوب در بین کسب و کارها اشاره کنیم. سایت ساز کاریک مدت زیادی است که در زمینه طراحی سایت و ارائه سایت سازها و قالبهای آماده فعالیت میکند. هر کدام از قالبهایی که طراحان کاریک تولید کردهاند، قابلیت تغییر را داشته و تمام استانداردهای لازم برای یک وبسایت حرفهای را در خود جای دادهاند. قالبهای آماده سایت ساز کاریک، بسیار سبک و تغییرپذیر هستند. این وبسایت با تمام سایت سازهایی که در هنگام جستجو در گوگل با آن روبه رو میشوید، متفاوت است. طراحان کاریک برای تولید این قالبها زمان زیادی را صرف کردهاند و با تجاربی که به دست آوردهاند، سعی کردهاند قالبهایی را ایجاد کنند که علاوه بر قیمت مناسب، بتواند کلیه نیازهای مشتریانشان را برآورده کند.
قالبهای آماده را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید...
ویژگی خوبی که بسیاری از سایت سازهای حرفهای در اختیار مشتریانشان قرار میدهند، انتخاب نوع قالب بر اساس کسب و کارهایشان است. به عنوان مثال یک وب سایت فروشگاهی نمیتواند از یک قالب خبری استفاده کند. در سایت ساز کاریک نیز دستهبندی مربوط به انواع مختلف قالب ها دیده میشود که میتوان از بین آنها قالبهای مربوط به زمینه کاری خودتان را مشاهده و آنها را انتخاب کنید. قالبهای اقتصادی، حرفهای، اینترنتی و خبری چهار نوع مختلف از قالبهای موجود در وب سایت کاریک هستند.
سخن پایانی درباره قالب های آماده
اما چیزی که در اینجا مهمتر است داشتن یک پیش زمینه کلی از این قالب هاست. فردی که اطلاعات کافی در مورد سایت سازها و قالب ها نداشته باشد، ممکن است با انتخاب اشتباه خود تمام زحماتش را تنها در مدت زمان کوتاهی از بین ببرد. همان طور که گفتیم برخی از این قالبها به هیچ عنوان برای یک وب سایت حرفهای مناسب نیستند.
انتهای رپرتاژ آگهی