سامانه سرد بارشی فردا وارد ایلام می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه بارشی سرد از فردا بعد از ظهر به استان خبر داد.

«مجتبی میهن پرست»  در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود فردابعداز ظهر سامانه سرد و بارشی دیگری وارد استان می‌شود که در این سامانه احتمال برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه روز دوشنبه وجود دارد و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این هسته‌ی سرد از شمال استان وارد می‌شود و تمام مناطق استان را در برمی‌گیرد، تصریح کرد: این سامانه با بارش باران و برف در ارتفاعات، رگبار و رعد و برق، مه گرفتگی ، آب گرفتگی  همراه است.

میهن‌پرست با بیان اینکه شهرداری‌ها، راهداری و شرکت‌های خدمات‌رسان باید آمادگی لازم را برای این شرایط داشته باشند تصریح کرد: با توجه به کاهش دما مردم استان باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند و از رانندگی غیر ضرور و اتراق در حریم مسیر رودخانه به شدت پرهیز کنند و در صورت سفر ضروری خودور خود را به  تجهیزات لازم مجهز کنند.

وی گفت: بیشترین بارش از پنج‌شنبه شب هفته گذشته تا صبح امروز در مورموری آبدانان با ۹۹ میلیمتر و ماژین دره شهر با ۵۳ میلیمتر به ثبت رسید و در شهرهای دره شهر و آبدانان به ترتیب ۵ و ۸.۶  میلیمتر بارش داشتیم.

میهن‌پرست با بیان اینکه کمترین بارش از پنج شنبه شب تا صبح امروز با ۱.۷ دهم در مهران گزارش شده است، تصریح کرد: در سایر مناطق به طور میانگین ۲ الی ۲۰ میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400102518176
  • خبرنگار : 50469

برچسب‌ها