روزهای پربارش در انتظار چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت سامانه بارشی موجود در استان در حال تضعیف است، اما از اواسط روز دوشنبه موج دوم این سامانه بارشی به‌صورت ضعیف فعالیت خود را آغاز می‌کند و دوشنبه شب تا ظهر سه‌شنبه اوج فعالیت این موج بارشی در مناطق کوهرنگ، اردل، غرب لردگان، بخش‌هایی از کیار و فارسان است.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی موجود در استان در حال تضعیف است و تا بعدازظهر امروز بارش‌های ضعیف در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز وزش باد شدید در سطح استان انتظار می‌رود که در مناطق برف‌گیر کولاک برف را در پی خواهد داشت.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری افزود: امشب در منطقه کوهرنگ بارش‌های ضعیف به‌صورت برف به همراه کولاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین فردا بارش رگبار خفیف برف در ارتفاعات و گردنه‌های استان به صورت ضعیف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: از اواسط روز دوشنبه موج دوم این سامانه بارشی به‌صورت ضعیف فعالیت خود را آغاز می‌کند و دوشنبه شب تا ظهر سه‌شنبه اوج فعالیت این موج بارشی در مناطق کوهرنگ، اردل، غرب لردگان، بخش‌هایی از کیار و فارسان است، در سایر مناطق چهارمحال و بختیاری نیز بارش‌های ضعیف برف پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی عنوان کرد: روز سه‌شنبه وزش باد شدید در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود که موجب کولاک برف در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی استان می‌شود و بعدازظهر سه‌شنبه این موج بارشی از استان خارج می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: چهارشنبه شب در اثر فعالیت یک موج بارشی ضعیف در استان در منطقه کوهرنگ انتظار بارش برف وجود دارد، همچنین موج بعدی که پیش‌بینی می‌شود از شدت کمی برخوردار باشد، در ساعات عصر و شب پنج‌شنبه در مناطق غربی استان موجب بارش برف خواهد شد و در سایر مناطق استان نیز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری تا صبح امروز در شهرکرد ۳۰ میلی‌متر، بروجن ۸.۸ میلی‌متر، لردگان ۱۸.۳ میلی‌متر، کوهرنگ ۱۴۲.۱ میلی‌متر (برف کل ۴۸ سانتیمتر )، اردل ۴۲ میلی‌متر، فارسان ۶۰.۷ میلی‌متر و سه سانتی متر برف، سامان ۴۴.۳ میلی‌متر، بن ۵۹ میلی‌متر و پنج سانتی متر برف، شلمزار ۳۹.۶ میلی‌متر، سورشجان ۴۴ میلی‌متر، فرخ شهر ۲۱ میلی‌متر،  ایلبگی ۵۳.۵ میلی‌متر، مال خلیفه ۱۲.۱ میلی‌متر، بلداجی ۱۴.۵ میلی‌متر، دوآب صمصامی ۷۸.۴ میلی‌متر، الونی ۲۲.۸ میلی‌متر و دزک ۵۴ میلی متر ثبت شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: مجموع بارش سامانه اخیر تا صبح امروز در ایستگاه هواشناسی کوهرنگ میزان برف مذاب وباران ۱۴۴/۷ میلیمتر بوده، همچنین ارتفاع برف ۴۹ سانتیمتر گزارش شده میزان سرعت باد نیز در این منطقه ۳۰ متر بر ثانیه ثبت شده و پدیده حاضر در کوهرنگ نیز کولاک برف گزارش شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400102518163
  • خبرنگار : 50454