همایش دیده‌بان صبح در یزد برگزار شد

اولین دوره همایش دیده‌بان صبح در استان یزد به مناسبت سالگرد شهادت شهید «غلامرضا رهبر» از فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس که به روز قشر بسیج رسانه نام‌گذاری شده است، برگزار شد.

سرهنگ «علی محمد پارسائیان» رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد در این مراسم امشب پنجشنبه در سالن آمفی تئاتر بسیج هنرمندان یزد برگزار شد، ضمن‌ گرامیداشت یاد شهید «غلامرضا رهبر» به بخشی از دست نوشته‌هایش اشاره کرد که گفته بود؛ این قلمها امانت هستند و روزی باید جوابگوی آنها باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم که مورد تاکید مقام معظم رهبری در این برهه از زمان است، اهتمام به جهاد تبیین است که امروز از ملزومات حفظ انقلاب به شمار می‌آید.

پارسائیان همچنین اظهار کرد: رسانه‌ها ضمن داشتن روحیه مطالبه گری، باید امیدآفرینی در جامعه را سرمشق فعالیت خود قرار دهند.

وی از تلاش بسیج رسانه برای تجدید میثاق با رسانه‌ها در قالب برگزاری این همایش‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این سازمان که ضمن ارائه مستمر آموزش‌های بصیرت افزایی برای اهالی رسانه‌ها، آنها را در تولید محتوا در راستای مبارزه با نظام سلطه یاری کند.

سردار «حسین زارع کمالی» جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این مراسم از اهتمام رسانه در همراهی با نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف قدردانی کرد و ادامه داد: رسانه‌ها بیشترین نقش را در ارتقای آگاهی مردم دارند و در جنگ افکار، بیشترین مسئولیت را برعهده دارند.

وی با یادآوری رویدادهای دیماه، این ماه را نماد بصیرت مردم انقلابی کشورمان خواند و گفت: گرامیداشت این ایام در واقع تجدید میثاق با آرمانهای انقلاب اسلامی و برائت جستن از فتنه گران داخلی و خارجی است.

زارع کمالی همچنین ضمن اشاره به ایام فاطمیه امسال، خاطرنشان کرد: باید از شهادت حضرت زهرا(س) درس بگیریم چرا که از عوامل شهادت ایشان دفاع از ولایت بود.

وی به سالگرد ایام شهادت سردار سلیمانی، امنیت امروز منطقه را حاصل جان نثاری و ایثارگری‌های وی در پرتو ولایت خواند و گفت: امروز نقش اصحاب رسانه در تبیین و نشر مکتب شهید سلیمانی بسیار اساسی است چرا که نباید بگذاریم دشمن، این مکتب که مهمترین مولفه آن مبارزه با استکبار جهانی بود را وارونه جلوه دهند.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان در پایان متذکر شد: استکباری که دست آن آلوده به خون شهیدان این مرز و بوم است تلاش دارد ناامیدی را در جامعه نشر دهد و «ما نمی‌توانیم» را به جامعه القا کند لذا رسانه باید در رابطه با خدعه این روزهای دشمن هوشیار باشند.

«امیر رضا زاده» دبیر این همایش نیز طی سخنانی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش بصیرت افزاری اهالی رسانه است تا قلم‌های ارزشمند و تاثیرگذارتری در رویدادهای کشورمان داشته باشند.

وی در ادامه بسیج رسانه را محلی برای استفاده از ظرفیت تمامی اصحاب رسانه بدون در نظر داشتن جریانات سیاسی خواند و ابراز امیدواری کرد با قلم قوی‌تر رسانه‌ها، مطالبه‌گری بیشتر مسائل جامعه از سوی این قشر و به دنبال آن تعهد و فعالیت افزون‌تر مسئولان را شاهد باشیم.

«محسن مهدیان» استاد رسانه، نویسنده و خبرنگار انقلابی نیز به عنوان سخنران ویژه این همایش با تاکید بر این که آرایش جنگی رسانه‌های سنتی توان رقابت در عصر شبکه را ندارد، گفت: امروز نیازمند جهاد تبیین در جنگ شناختی امروز که متفاوت از جنگ نرم است، هستیم.

وی با بیان این که امروز تحریم های اقتصادی نیز در اختیار جنگ ذهنی است، اظهار کرد: دشمن امروز تلاش دارد با تغییر در نظام تصمیم‌گیری ما، در  اراده هایمان تغییر ایجاد کند و این با ایجاد تغییر در نظام بینشی و نظام گرایشی ما برای دشمن حاصل می شود.

مهدیان افزود: شکست در جنگ سخت به معنی حذف فیزیکی است ولی در جنگ ارزشها، شکست به معنی تغییر آدمهاست و در جنگ بینشی شکست به معنای تغییر عالم است.

وی همچنین با بیان این که عصر شبکه، عصر افول رسانه های رسمی و عصر پایان سیطره و حاکمیت انحصار در تولید است، گفت: در واقع از معنایابی به معناسازی رسیده‌ایم.

مهدیان همچنین خاطرنشان کرد: امروز در جامعه پلتفرمی، تقاطع تولیدکننده و عرضه کننده پیام در یک نظام شبکه‌ای است که معنا می‌سازد به عبارتی انتقال محتوا در نظام توزیع تعیین تکلیف می‌شود و خرده رسانه ها حاکمند.

به گفته وی، امروز خبر باید قدرت برانگیختگی و دربرگیرندگی داشته باشد و خبرنگار انقلابی باید علم داشته باشد تا بتواند خبرش را به مخاطبانش برساند.

شعرخوانی زارع یکی از شعرای انقلابی استان و تجلیل از فعالان رسانه از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام 

  • پنجشنبه/ ۲۳ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400102317413
  • خبرنگار : 50214