مهمترین عنصری کلیدی در توسعه صنعت جهانی

ابزارآلات را می‌توان یکی از محورهای اصلی در رشد و توسعه زندگی بشر به شمار آورد. در واقع انسان‌ها با به‌کارگیری ابزارآلات صنعتی توانستند زندگی خود را متحول کنند و فعالیت‌هایشان را با سرعت بیشتر و صرف انرژی کمتر انجام دهند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام انتاکالا، انسان از همان ابتدای خلقتش ابزارهای ساده را برای تهیه غذا و ساخت سرپناه به کار گرفت و توانست آسایش و رفاه بیشتری را برای خود به ارمغان آورد.

به مرور با رشد جوامع و پیدایش صنایع مختلف، ابزارآلات نیز تغییر کردند و کاربردی‌تر از پیش شدند. پس از انقلاب صنعتی نیز، نوآوری‌های متعددی در زمینه ابزارآلات صنعتی به وجود آمد. به این ترتیب ابزارها توانستند با توجه به قابلیت‌هایی که دارند، نقش عمده‌ای را در رشد صنعت ایفا کنند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان آن‌ها را یکی از عوامل توسعه‌دهنده صنایع دانست.

ابزارها با توجه به ساختار و مکانیزمی که دارند، کارها را دقیق‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهند. همچنین ابزارها تسهیل‌کننده فرایندها هستند؛ به این معنا که بسیاری از کارها و فرایندهای پیچیده را می‌توان با ابزارآلات به سادگی به انجام رساند. در نتیجه به‌کارگیری ابزار آلات صنعتی مناسب، افزایش تولید، سودآوری و پیشرفت صنعت را در پی دارد و تحولات عظیم و ارزشمندی را به وجود می‌آورد.

دسته‌بندی ابزارآلات و تجهیزات صنعتی

ابزارآلات براساس ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

۱. ابزارآلات اندازه‌گیری: ابزارهای اندازه‌گیری برای اندازه‌گیری کمیت‌های مختلف فیزیکی استفاده می‌شوند. دقت اندازه‌گیری از مهم‌ترین مشخصه‌های این ابزارها است و به کمترین میزانی که ابزار قادر به اندازه‌گیری است، اطلاق می‌شود. کولیس، دماسنج، مولتی‌متر، خط‌کش و ترازو نمونه‌هایی از این ابزارها هستند.

۲. ابزارآلات بادی: ابزار بادی یا پنوماتیک با هوای فشرده‌ای که توسط کمپرسور تولید می‌شود، کار می‌کند. این ابزارها قدرت زیادی دارند و به همین دلیل در صنایع سنگین بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریل بادی، اره بادی، فرز و جک پنوماتیک از جمله این ابزارها به شمار می‌آیند.

۳. ابزارآلات بنزینی: ابزارهای بنزینی با احتراق سوخت کار می‌کنند و منبع تغذیه آن‌ها بنزین است. این دسته از ابزارها دود و آلودگی صوتی زیادی تولید می‌کنند و با نام «ابزارآلات موتوری» نیز شناخته می‌شوند. اصلی‌ترین مزیت ابزارآلات بنزینی نسبت به سایر ابزارها، قدرت بالا و امکان جابه‌جایی و حمل و نقل آسان است.

۴. ابزارآلات برشکاری: ابزارآلات برشکاری برای برش مواد و قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و منابع تغذیه متفاوتی دارند. این ابزارها می‌توانند از نوع برقی، دستی، بنزینی، بادی یا شارژی باشند؛ ابزار برش دستی پرکاربردترین نوع این ابزارها است که در زندگی روزمره نیز کاربرد دارند.

۵. ابزارآلات برقی: ابزارهای برقی با استفاده از یک منبع انرژی الکتریکی کار می‌کنند و موتور تعبیه شده در آن‌ها، از نوع الکتریکی یا درون‌سوز است. ابزارآلات برقی طیف گسترده‌ای از انواع ابزارهای خانگی و صنعتی را شامل می‌شوند و معمولا برای فعالیت‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین این ابزارها با توان بالا و بدنه مستحکم تولید می‌شوند تا بتوانند در شرایط سخت و پرفشار عملکرد مناسبی داشته باشند.

۶. ابزارآلات شارژی: ابزارآلات شارژی مانند ابزارهای برقی از برق تغذیه می‌کنند. البته در این ابزارها باتری‌هایی تعبیه شده است که منبع تغذیه آن‌ها برق است؛ در واقع باتری انرژی مورد نیازش را از برق می‌گیرد و ابزار نیز توان مورد نیازش را از باتری دریافت می‌کند. به همین دلیل ابزار شارژی را زیرمجموعه ابزار برقی در نظر می‌گیرند. مهم‌ترین مزیت این ابزارها نسبت به سایر ابزارهای برقی، قابل حمل بودن آن‌ها است.

۷. ابزارآلات دستی: ابزارهایی که انسان‌های عصر حجر با بهره‌مندی از منابع خام اطرافشان ابداع کردند، نمونه‌هایی از ابزارآلات دستی به شمار می‌آیند. این نوع از ابزارآلات با نیروی دست انسان کار می‌کنند و اگر دارای طراحی ارگونومیک نباشند، ممکن است به انسان آسیب رسانند.

فروشگاه آنلاین کالاهای صنعتی

پیش از آن‌که اقدام به خرید ابزار آلات صنعتی کنید، باید موارد متعددی را مورد بررسی قرار دهید. ابتدا باید بدانید از ابزار موردنظر چه انتظاری دارید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید کارهای ساده و نه‌چندان پیچیده‌ای را انجام دهید، نیازی نیست ابزارهایی را که توان بالایی دارند و برای کارهای سنگین استفاده می‌شوند، خریداری کنید. بنابراین باید نوع نیاز خود را مشخص کنید و کاربرد ابزارهای مختلف را نیز بشناسید.

از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار دهید، ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری مانند ابعاد و وزن ابزار است. آگاهی از این موارد (کاربرد، مشخصه‌ها، ویژگی‌های ظاهری و قابلیت ابزارآلات) به شما کمک می‌کند تا بتوانید خرید درستی را تجربه کنید.

انتاکالا به عنوان بازار آنلاین کالاهای صنعتی بستری را فراهم کرده تا خریداران و تامین‌کنندگان بتوانند ابزارآلات و کالاهای صنعتی را در فضایی امن خرید و فروش کنند. انتاکالا با تجمیع این کالاها این امکان را در اختیار خریداران قرار داده است که محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین محصول را متناسب با نوع نیازشان خریداری کنند.

در انتاکالا، خریداران ابزارآلات و کالاهای صنعتی به محصولات برترین برندهای ایران و جهان دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بدون ثبت‌نام در سایت، نسبت به استعلام قیمت محصولات نیز اقدام کنند.

چنانچه به دنبال خرید محصولات صنعتی هستید، همین حالا در سایت انتاکالا ثبت‌نام کنید و محصول موردنظرتان را از بین تولیدات صدها برند، انتخاب و خریداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • یکشنبه/ ۱۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400101913930
  • خبرنگار : 30054