فرماندار چالدران:

چالدران یکی از قطبهای مهم دامپروری آذربایجان غربی است

فرماندار چالدران گفت: چالدران دارای بیش از ۲۶۰هزار راس دام سبک و سنگین است.

عبدالله نژاد امروز ۱۸ دی ماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه دامپزشکی چالدران با اعلام اینکه این شهرستان یکی از قطب های مهم دامپروری دراستان است، افزود: باید در جهت حمایت از دامداران منطقه توجه خاصی به این قشر زحمت کش انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه چالدران دارای بیش از ۲۶۰هزار راس دام سبک و نزدیک به ۶۰۰۰راس  دام سنگین است، افزود: در جهت کنترل هرگونه بیماری دامی باید واکسن های لازم به این تعداد دام تزریق شود.

 فرماندار چالدران همچنین از طرح رسته دام سبک توسط بنیاد علوی در چالدران خبرداد و گفت :در قالب اجرای این طرح دوقلو زایی در بین دام های سبک این شهرستان افزایش یافته است.

پیام مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در چالدران  نیز در این جلسه با اعلام اینکه وجود بنیاد علوی در چالدران ظرفیت بزرگ در جهت توسعه چالدران است، افزود :در جهت پیشبرد برنامه های دامپزشکی در چالدران می توان از ظرفیت این نهاد به نحو احسن استفاده کرد که همت مسیولین را می طلبد.

به گزارش ایسنا،  وی با اعلام اینکه امسال بیش از ۲۵هزار راس دام در ردیف اجرای طرح رسته دام سبک قرار گرفته است، افزود: از سال آینده نیز ۴۰۰۰ راس دام سنگین در قالب این طرح قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400101813221
  • خبرنگار : 50145

برچسب‌ها