در یادواره فتح میمک عنوان شد

فتح میمک موازنه‌های جنگ را به سود ایران تغییر داد/ مطالبات رزمندگان ایلامی براورده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: فتح میمک موازنه های جنگ را به سود ایران تغییر داد و عشایر در این عملیات با اذعان و ایمان به اینکه به شهادت خواهند رسید آگاهانه و خودجوش دوشادوش ارتش در عملیات آزاد سازی میمک مشارکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین "اله‌نور کریمی‌تبار" در یادواره فتح میمک  اظهار کرد: فتح میمک عامل وحدت ارتش، نیروهای مسلح و مردم شد که مقاومت مردمی و عشایری و همکاری خودجوش آنها با نیروهای مسلح مبنایی برای اجرای عملیات های دیگر دفاع مقدس شد.

وی گفت: با شکست عراق در این عملیات مهم و راهبردی، چند شاخصه ویژه داشت که حضور خودجوش عشایر در عملیات میمک در کنار نیروی مسلح، وجود فرمانده روحانی به نام آیت الله حیدری ایلامی در مدیریت این عملیات و اینکه صدام بعد از شکست در عملیات ضربت ذوالفقار برای اولین بار دستور به اعدام فرماندهان این عملیات داد و عراق در جبهه میانی وارد لاک دفاعی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام ادامه داد: فتح میمک موازنه های جنگ را به سود ایران تغییر داد و عشایر در این عملیات با اذعان و ایمان به اینکه به شهادت خواهند رسید آگاهانه و خودجوش دوشادوش ارتش در عملیات آزاد سازی میمک مشارکت کردند.

کریمی‌تبار تصریح کرد: امروزه به برکت دستاوردهای عظیم دفاع مقدس مرزهای سیاسی و امنیتی ایران اسلامی به سه هزار کیلومتر فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور امتداد یافته است.

سردار «جمال شاکرمی»، فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: امنیت ما حاصل ولایت مداری مردم و حضور آنها در صحنه ها و برهه های حساس انقلاب است و عشایر استان ایلام از جمله مردم ایل خزل به کرات ولایت مداری خود را به اثبات رسانده اند.

وی گفت : دیروز عشایر غیور ایل خزل و سایر ایلات استان ایلام رسالت و وظیفه خود در جنگ تحمیلی را انجام دادند و امروز باید مسوولان ارشد نظامی کشور خواسته ها و مطالبات رزمندگان دیروز را در جلسات ستاد کل نیروهای مسلح مطرح و پیگیری کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تاکید کرد: در استان نیز مجموعه نیروهای مسلح پیگیر وضعیت این رزمندگان است و برای تعدادی از آنها گواهی ایثارگری و همچنین برای رزمندگان معسر هم مستمری مقرر شده است که به آنها پرداخت می شود.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101712503
  • خبرنگار : 50126