امام جمعه ایلام:

روز فتح میمک به نام نقش عشایر در دفاع مقدس ثبت شود

امام جمعه ایلام گفت: نوزدهم دی ماه به عنوان روز تبیین نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی کشور ثبت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین«اله‌نور کریمی‌تبار»  در جمع نمازگزاران جمعه شهر ایلام، اظهار کرد: نوزدهم دیماه سال ۵۹ مصادف با فتح میمک در عملیات ضربت ذوالفقار بوده که یاد و خاطره همه دلاورمردان فاتحان میمک و بویژه عشایر غیور ایلام باید همیشه زنده نگه داشته شود چون در این روز عشایر دلاور ایلامی به همراه ارتش مزه تلخ شکست را به دشمن چشاندند.

وی با بیان اینکه شکست عراق در این عملیات موجب شد صدام برای اولین بار فرماندهان خود را به دلیل شکست در جنگ اعدام کند، جا دارد مسوولان کشور خواست نوزدهم دی ماه را به عنوان نقش عشایر در جنگ در تقویم ملی کشور ثبت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به  سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت:بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام برای ما درس است، زیرا ما شیعه اهل بیت هستیم و باید یاد آن بزرگواران را گرامی بداریم.

 کریمی‌تبار به جایگاه ازدواج در دین اسلام پرداخت و گفت:  فلسفه ازدواج این است که دو فرد همدیگر را برای رسیدن به خداوند یاری کنند و باید مواظب باشیم مراسم ازدواج مبدل به دام شیطان نشود و آغاز زندگی مشترک با معصیت و نافرمانی خداوند شروع نشود.

وی با تاکید بر اینکه در سراسر جهان زنان مسلمان را با حجاب و عفت می شناسند و این حجاب نماد حضرت زهرا (س) است، گفت: حجاب و عفاف اگر رعایت شود، بنیان خانواده پایدار و از ناهنجاری جلوگیری خواهد شد چرا که حجاب برای زنان مصونیت و ارزشمند است و لذا با توجه به نقش حجاب در حفظ هویت اجتماعی باید از آن حفاظت و از کشف حجاب رضاخانی جلوگیری کرد، زیرا موجب بی هویتی زنان مسلمان می شود.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره زنانی که برای حفظ حجاب و عفت و حیا خود شهید شدند و در خانه ماندند تا حجابشان حفظ شود،تصریح کرد:  آخر کار رضاخان شکست خورد و نتوانست حجاب را از زنان فاطمی بگیرد و اکنون در جنگی نرم دشمنان تلاش می کنند حجاب را از سر دختران ما بگیرند.

 کریمی تبار اضافه کرد: دشمن در جنگی سخت، نفس گیر و نرم سعی دارد با هزینه های هنگفت حجاب را از دختران ما بگیرد و با خودآرایی و خودنمایی در برابر نامحرم آنان را در باتلاق فساد فرو برد که انتهای این مسأله جهنم است.

وی با بیان اینکه  خودآرایی و خودنمایی موجب تباهی خانواده می شود و بالا رفتن آمار طلاق، بی سرپرست شدن کودکان و شرایطی که اکنون به وجود می آید، نتیجه همین رفتارها است،گفت: برخی ها در جنگ نرم خود را باخته اند، از دادستان و ضابطین قضایی خواست از افرادی که کشف حجاب می کنند با آنها برخورد کند.

خطیب جمعه ایلام گفت: هفدهم دی ماه سال ۵۷ وزیر وقت مقاله ای علیه امام نوشت که اولین اعتراض در حوزه علمیه قم شکل گرفت که چهار نفر بشهادت رسیدند، آنان خواستند امام در اذهان مردم پاک شود اما مردم به خیابان‌ها آمدند و در بهمن ماه همان سال انقلاب به پیروزی رسید.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400101712441
  • خبرنگار :