فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

سربازان ولایت مقتدرانه از مرزهای کشور محافظت می‌کنند

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: سربازان ولایت در مرزبانی نیروی انتظامی مردانه و با وجود دوری از خانواده‌های خود، مقتدرانه از تمامی مرزهای جمهوری اسلامی حفاظت می‌کنند.

سرتیپ پاسدار احمدعلی گودرزی روز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه، در مراسم اولین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی که با حضور مسئولین استانی، فرماندهان نظامی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار شد، اظهار کرد: غیرت و پایمردی دیار آذربایجان با نام ستارخان، باقرخان، شهدای جلفا در جریان جنگ جهانی دوم و شهیدان قاضی، مدنی، باکری و سایر شهدا زبانزد همه است و زمانی‌که اسم آذربایجان را می‌شنویم، احساس می‌کنیم یک کوه پشتمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهدا انسان‌هایی راسخ القول و راسخ العمل بودند، افزود: بعد از قیام عاشورا، تاریخ دیگر مادران و همسرانی شبیه به مادران و همسران شهدای کربلا ندیده بود تا اینکه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست و این مادران فرزندانی را تربیت کردند که در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایستادند و با تمام وجود عرض می‌کنم که قدر السهم پدران، مادران و همسران شهدا در دفاع از انقلاب و نظام به مراتب بیشتر است.

وی تاکید کرد: اگر بگوییم جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی فقط با عراق می‌جنگید، جفای بزرگی در حق شهدا کرده ایم چراکه بنده به‌عنوان یک سرباز کوچک حاضر در دفاع مقدس، شاهد بودم که نیروهایی از ۴۰ کشور جهان در میدان جنگ حاضر شده و در مقابل ایران ایستاده بودند و لذا ما با کل دنیا در نبرد بودیم.

سرتیپ گودرزی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی و همه‌ی رزمندگان اسلام مانند حضرت زهرا(س) ساده زیست بوده و نشان دادند که در عمل و گفتار خود راسخ هستند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کرده اند که نیروی انتظامی باید مهربان و مقتدر باشد، اکنون تمامی نیروهای مسلح و همچنین یگان‌های مختلف نیروی انتظامی با قانون شکنان به صورت جدی برخورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سربازان ولایت در مرزبانی نیروی انتظامی مردانه و با وجود دوری از خانواده‌های خود تمامی مرزهای جمهوری اسلامی را مقتدرانه حفظ کرده اند  و ما افتخار می‌کنیم که پیرو راه شهید سلیمانی هستیم و بدون شک همانطور که در زمان جنگ توسل به قرآن و اهل بیت موجب آرامش رزمندگان اسلام می‌شد، امروز نیز سربازان ولایت با امداد گرفتن از قدرت لایزال الهی هرگز شکست نخواهند خورد و مطمئن باشید  هرکشور دیگری به غیر از ایران اسلامی بود، در اثر مشکلاتی که وجود دارد نابود می‌شد

شهدای مرزبانی مظلوم و ناشناخته هستند

فرمانده مرزبانی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این یادواره معرفی شهدای مرزبانی و ارج نهادن به خانواده‌های این شهدا است، گفت: شهدای مرزبانی مظلومانه شهید شدند و اکثر این شهدا ناشناخته مانده اند.

سرتیپ دوم پاسدار محمد احمدی ادامه داد: خانواده شهدای مرزبانی صبورترین قشر هستند و ما در مرزبانی طرحی را راه اندازی کرده ایم که بر اساس این طرح هر مرزبان یک سفیر شهید مرزبانی است و وظیفه دارد وصیت نامه و زندگینامه این شهدا را جمع آوری کند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم خانواده‌های شهدای مرزبانی استان از سوی سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و سایر مسئولین استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین حضور پیکر یکی از سه شهید گمنامی که روز گذشته وارد استان شده بودند و دل‌نوشته خوانی دختر جانباز شهید مدافع حرم صمد فاتح نژاد به مناسبت فرارسیدن روز اربعین این شهید، از دیگر برنامه‌های این مراسم یادواره بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400101511637
  • خبرنگار : 50403