افتتاح 40 درصد واحدهای مسکونی روستای رانش‌دیده کالپوش تا دهه‌فجر

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: تامین آب شُرب و راه‌اندازی شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک‌ جدید التاسیس روستای رانش‌دیده حسین آباد کالپوش از اولویت‌هایی است که باید اجرایی شود.

حمیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات روستای حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی در محل این روستا،از برنامه ریزی برای افتتاح 40 درصد واحدهای مسکونی روستای رانش‌دیده کالپوش تا دهه‌فجر امسال خبر داد و اظهار کرد:  امروز در راستای پیگیری مصوبات سفر استاندار به بخش کالپوش و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان در خصوص منطقه کالپوش، حضور و بازدید از منطقه انجام و مسائل و مشکلات بررسی شد.
وی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات خوب انجام شده در خصوص بهسازی و تکمیل احداث واحدهای شهرک جدید التاسیس روستای حسین آباد توسط دستگاه های اجرایی متولی و خدمات رسانی، افزود: با تمامی امور صورت گرفته، چون در حال حاضر کارها به سرانجام مشخصی نرسیده و نتایج ملموس و مشهود نیست، نهایتا رضایتمندی عمومی ایجاد نشده است.
حمیدی خاطر نشان کرد: باید گزارش‌دهی متناسب با واقعیات و سازمان کار انجام شده و پیشرفت امور در خصوص شهرک‌جدید التاسیس روستای حسین آباد به صورت مستمر ارائه شود تا مسیر راه برای دستیابی به زمانبندی مشخص در خصوص تکمیل اقدامات و بهره برداری از شهرک محقق شود.
وی همچنین تاکید کرد: برای دستیابی به رضایت مندی عمومی در بین مردم که رضایت خداوند را نیز به همراه دارد، باید در جهت تکمیل واحدهای در حال احداث به صورت ویژه گام برداریم و با سکونت مردم در شهرک جدید، اثرات روانی این مهم نیز از بین خواهد رفت.
معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت اول ما راه اندازی شهرک جدید برای سکونت عادی و روال زندگی معمول برای مردم روستای حسین آباد کالپوش است، اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در صورتی که زیرساخت‌ها از جمله برق، گاز و آب فرآهم شود، خدمات توسط بنیاد مسکن ارائه می‌شود که با بررسی‌های صورت گرفته برق و گاز در حال حاضر با مشکلی مواجه نیستند که برای بحث آب و فاضلاب نیاز است تمهیدات ویژه اندیشیده شود.
حمیدی تصریح کرد : برای حل مشکل آب شرب و شبکه جمع آوری فاضلاب شهرک جدید التاسیس روستای حسین آباد کالپوش، باید برنامه زمانبندی مشخص ارائه شود که با جلسات مستمر این ‌مهم در استان نیز پیگیری خواهد شد.
وی گفت: راه دسترسی ورودی روستا و شهرک‌ جدید التاسیس، نارسایی‌هایی دارد که با همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی شرق استان، بررسی و در جهت رفع نواقص و نارسایی ها، تعیین تکلیف خواهد شد.
حمیدی همچنین عنوان کرد: ۴۰ درصد از ۱۰۰ واحد در حال احداث شهرک جدید التاسیس روستای حسین آباد کالپوش آماده بهره‌برداری است که انشالله با تکمیل بحث انشعاب آب و فاضلاب این واحدها و در راستای افزایش رضایتمندی مردم، در دهه فجر سال جاری این میزان به متقاضیان تحویل خواهد شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت اجتماعی مردم در همراهی و تسریع در امور توسط شورای اسلامی روستا و مسئولان منطقه، گفت: مردم امروز در شهرک جدید التاسیس نیازمند آب شُرب هستند و ما موظف به برطرف نمودن این مشکل و دغدغه مردم هستیم؛ضرورت دارد تا آب منطقه آی و آب و فاضلاب استان، آب شرب را برای شهرک تامین کرده و کوتاهی در این امر به هیچ‌ عنوان پذیرفته نیست.

 وی گفت: در دهه فجر امسال و پس از برطرف شدن مشکل آب روستاییان، ۴۰ واحد مسکونی در شهرک ‌جدید التاسیس روستای حسین آباد کالپوش افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400101410096
  • خبرنگار :