استاندار خواستار شد:

ضرورت ورود دانشگاه‌ها برای تعریف جاذبه‌های سرمایه گذاری خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی در دیدار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان بر ورود جدی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی برای تعریف جاذبه‌های سرمایه گذاری در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین‌نژاد شامگاه ۱۱ دی ماه، در دیدار با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، هدایت‌گر علمی و فکری آینده سازان کشور هستند و با تغییر رویکرد ارتباط بین دانشجویان و دانشگاه‌ها باید دانشجویان به سمت علم آموزی و نه صرفا کسب مدرک هدایت شوند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه در سند آمایش استان به عنوان یک نقشه راه فرصت ها، ظرفیت ها، تهدیدها و معایب دیده شده است، افزود: یکی از رسالت های دانشگاه ها بررسی این سند به لحاظ قوی بودن و قابل اجرا بودن است.

وی گفت: اعتبارات تملک دارایی استان اندک است و بنابراین برای جهش در حوزه سرمایه گذاری نیازمند افکار جدید و تعریف جاذبه‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری هستیم که دانشگاه‌ها در این حوزه می توانند نقش موثری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنها با گذاشتن همایش و سمینار وارد استان نمی شوند، گفت: باید با همکاری دانشگاه‌ها و با خرد جمعی و اداره علمی استان مسیری طی شود تا اقدامات ما بیشترین بازدهی را داشته باشد.

وی دانشگاه ها و مباحث فرهنگی را شالوده تمام پیشرفت ها و توسعه ها توصیف کرد و افزود: موضوع چگونگی ارتباط دانشجویان با محیط های واقعی کاری، مورد توجه دانشگاه ها باشد تا در آینده دانشجویان صرفا فارغ التحصیل کتابخانه ای نشوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400101108039
  • خبرنگار : 50444