نایب قهرمان وزنه برداری جهان:

بی انگیزه ام کردند/ به "کراسفیت" روی آورده‌ام

حافظ قشقایی وزنه بردار کرمانشاهی که در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2019 تایلند توانست پس از 40 سال وزنه برداری ایران را در سبک وزن صاحب مدال کند، از چرایی یک سال دوری‌اش از تیم ملی وزنه برداری گفت.

این وزنه بردار جوان کرمانشاهی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اواخر سال گذشته در اردوهای تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در کشور ازبکستان سطح آمادگی بسیار خوبی داشتم و رکوردهایم در حد قهرمانی المپیک بود.

وی افزود: در تمرینات فشار زیادی به ملی پوشان وارد می شد که این موضوع باعث شد برخی از ملی پوشان مصدوم شوند و من هم تنها چند روز مانده به اعزام مصدوم شدم و امکان حضور در این رقابت ها را از دست دادم.

دارنده مدال نقره رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان ادامه داد: پس از این مصدومیت بنا به دلایل نامشخصی دیگر به اردوها دعوت نشدم، درحالی که من در اردویی مصدوم شده بودم که زیر نظر کادر فنی و با تمرینات آنها برگزار شده بود.

وی تاکید کرد: انتظارم این بود وقتی مرا به اردوها دعوت نمی کنند، حداقل ورزشکارانی که جای من انتخاب می شوند عملکرد بهتری داشته باشند، درحالیکه در مسابقات اخیر قهرمانی جهان علیرغم اینکه چند چهره جوان به تیم ملی دعوت شده بودند، اما در مجموع کلیت تیم عملکرد موفقی نداشت.

قشقایی ادامه داد: به راحتی در دسته 61 کیلوگرم این رقابت ها می توانستم مدال طلا بگیرم، اما متاسفانه نه من و نه نفراتی که می توانستند مدال آور باشند در این رقابت ها حضور نداشتند.

وی به شایعاتی که طی ماه های گذشته مبنی بر مهاجرتش از ایران مطرح شده بود نیز واکنش نشان داد و گفت: پس از اینکه به اردوی تیم ملی دعوت نشدم، شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه چون در تیم ملی از من استفاده نمی شود می خواهم از کشور مهاجرت کنم که این شایعات را تکذیب می کنم. علاقمندم اگر قرار است در میادین بین المللی مدال آوری کنم برای کشور خودم باشد.

قشقایی ادامه داد: با این شرایط به شدت نسبت به وزنه برداری دلسرد و بی انگیزه شده ام و دیگر به مانند سابق تمرین نمی کنم، البته بلکه باتوجه به اینکه با تیم ذوب آهن قرارداد دارم  تمریناتم را برای لیگ برتر انجام می دهم.

وی از قصدش برای ورود به رشته کراسفیت گفت و افزود: چون در وزنه برداری از من استفاده ای نمی شود، درحال ورود به رشته کراسفیت که رشته ای نزدیک به وزنه برداری است، هستم.

قشقایی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص شرایط این روزهای وزنه برداری کرمانشاه هم گفت: وزنه برداری کرمانشاه طی سه سال اخیر روندی نزولی داشته و حتی امکانات و زیرساخت هایی هم که در اختیار ورزشکاران قرار داشت، به واسطه سرقت هایی که از خانه وزنه برداری شده دیگر در اختیارشان نیست.

وی ادامه داد: اینکه دیگر در تیم ملی نماینده ای نداریم و حتی جایگزینی هم برای قهرمانان این رشته در استان وجود دارد، وضعیت دردناکی برای وزنه برداری استانی است که روزگاری قهرمانان به نامی در این رشته داشته است.

این وزنه بردار کرمانشاهی گفت: هرچند برای رشد هر رشته ورزشی باید از پایه روی آن کار شود، اما وزنه برداری کرمانشاه در رده های پایه هم چندان موفق عمل نکرده و احتمالا در آینده نیز قهرمانانی نداریم.

انتهای پیام  

  • شنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400101107613
  • خبرنگار : 50184