دغدغه دولت برای رفع مشکل بیکاری چقدر جدی است؟

کارآفرینان مازندرانی همچنان در انتظار حمایت!

دغدغه دولت برای رفع مشکل بیکاری در تمامی ادوار وجود داشته و امروزه نیز دولت سیزدهم مهمترین دغدغه خود را رفع مشکلات اشتغال جوانان عنوان کرده است.

در این میان کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصتها، موقعیتها و ایجاد حرکت درجهت توسعه این موقعیتها دارند، پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می شوند.

با اینکه همه به این حقیقت رسیدند که توسعه کارآفرینی نقش شایسته ¬ای برای حضور فعال در بازارهای جهانی، مقابله با رقبا، اشتغال زائی پایدار، توسعه عدالت، کاهش فقر و حل مشکلات جامعه، دولت و بخش عمومی دارد اما حمایت از کارآفرینان در حد شعار باقی مانده است.

صنعت چرم دوزی ایران با سابقه دیرینه یکی از صنایع ارزآور برای کشور است که می تواند بازار جهانی را به خود اختصاص دهد و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کند.

کارآفرینی که ۲۷۰ استادکار تربیت کرده است!

یک کارآفرین در این راستا با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۷۰ استادکار چرم تحویل جامعه داده است، اظهار کرد: برای کمک به اشتغال و بخش تولید اقدام به آموزش کارآموزان متقاضی آموزش صنایع چرم به مدت ۵۰۰ ساعت بصورت کاملا رایگان نمودم.

رضا قلی پور با بیان اینکه فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز کردم، افزود: از ۲۷۵ کارآموز چرم کاری که طی چهارسال فعالیت خود آموزش دادم ۲۵۰ نفر به طور مستقل در این حرفه فعالیت دارند و ۱۵ شاگرد من خود کارگاه چرم دوزی راه اندازی کردند.

وی از راه اندازی چهارکارگاه فعال چرم دوزی فعال در سطح شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: به سبب عدم حمایت متولیان امر و دست اندازیهای بی مورد برخی ارگانها متاسفانه کارگاه کله بست، هادی شهر و... بسته شد این در حالی است که بنده ظرفیت بکاری و اشتغال برای ۵۰ نفر به طور مستقیم را دارم.

فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه ای بزرگترین اشکال صنعت چرم است

قلی پور با تقدیر ویژه از حمایت میراث فرهنگی ،خاطرنشان کرد: به عنوان استاد دانشگاه و کارآفرین برتر در حوزه چرم دوزی و تخصص در برگزاری کارگاههای مختلف انتظار داریم جهاد دانشگاهی برنامه برگزاری کارگاه را در اختیار ما قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته محصولات چرم ما به کشورهای کویت، عراق، ارمنستان، آذربایجان و.. صادر می‌شد ادامه داد: در حال حاضر جوابگوی تقاضا بازار داخلی برای چرم دست دوز با توجه به نیروی کار فعال محدود خود هستیم.

این کارآفرین برتر مهمترین نیاز فعلی را نیروی کار فعال برشمرد و گفت: طرح توسعه فضای کارگاه به مساحت ۱۰۰ متر در دست اقدام است و با توسعه فضای فیزیکی نیازمند ۵۰ نیروی کار فعال هستیم که امیدواریم جونان مستعد جذب این حرفه شوند تا بتوانیم در حوزه صادرات نیز دوباره فعالیت کنیم.

وی با اشاره به مهم ترین ایراد حوزه صنعت چرم کشور گفت: متاسفانه حضور و فعالیت افراد ناکارآمد و غیرحرفه ای در این حوزه که بدون مهارت لازم و عدم استفاده از منابع با کیفیت اقدام به ارائه محصول بی کیفیت به بازارمی کنند سبب بی اعتمادی خریداران از بازار داخلی می شود.

قلی پور گفت: در حال حاضر انواع کیف در این کارگاه تولید می شود که بزودی تولید کفش و پوشاک چرم نیز به مجموعه ما اضافه می شود.

رضا قلی پور نماینده ایران در نمایشگاههای بین المللی، کارآفرین برتر شهر امیرکلا ، کارآفرین برتر استان در سه سال متوالی با برند نمونه استان، نماینده فستیوال کشور ونیز در سال ۲۰۱۸، اولین تولید کننده ایرانی در دوخت کراوات چرم دست دوز، رئیس اسبق اتحادیه مشاغل خانگی شهرستان بابل و... را در کارنامه افتخارات خود به عنوان کارآفرین برتر استان در حوزه چرم دست دوز دارد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۱ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400101107226
  • خبرنگار :