در قالب رزمایش سراسری آغاز شد

افزایش بازرسی‌ از بازار مرغ و تخم مرغ/گران‌فروشان نقره داغ می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور و با تاکید وزیر جهاد کشاورزی رزمایش اکیپ‌های بازرسی سازمان جهاد کشاورزی در استان اردبیل آغاز شد.

خلیل نیکشاد ۱۰ دی در مراسم آغازین این رزمایش در جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: در این رزمایش تیم‌های نظارتی بر بازار سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند تا با حضور در بازار و ارزیابی قیمت‌ کالاهای اساسی با هرگونه گران‌فروشی،‌ کم فروشی و یا احتکار به شکل قانونی برخورد کنند.


وی تصریح کرد: در کنار نیروهای بازرسی سازمان جهاد کشاورزی‌، بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و داوطلبی در این رزمایش حضور پیدا کرده و سعی و تلاششان بر این است تا آرامش و امنیت خاطر را برای شهروندان در خریدهای روزانه برقرار کنند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به نوسانات قیمت محصولات مرغ، تخم مرغ و سایر محصولات لبنی اشاره کرد و گفت: با برگزاری این رزمایش به صورت منظم و مرتب تا پایان سال سعی بر این است تا علاوه بر ایجاد آرامش در بازار، جلوی هرگونه سودجویی‌ها گرفته شده و محصول نهایی به قیمت مناسب و اعلام شده به دست مشتریان برسد.


نیکشاد افزود: در این نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ویژه دام و طیور دغدغه‌های خود را در مورد تأمین مستمر نهاده‌های دامی مطرح کردند که وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد در تأمین این نهاده‌ها داد.


وی از تولید ماهانه یک‌هزار و 500 تن گوشت مرغ و همچنین تأمین تخم مرغ تا 50 درصد ظرفیت استان از طریق تولیدکنندگان درون استانی خبر داد و خاطر نشان کرد: در سطح استان بیش از 500 واحد صنعتی در عرصه مرغداری فعالیت می‌کنند که تولیدات متنوع آنها علاوه بر تأمین نیاز بازار استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.


نیکشاد متوسط مصرف مرغ را به ازای هر نفر 30 کیلوگرم و گوشت را 12 کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: نیاز داخل استان برای گوشت مرغ 2 هزار و 900 تا 3 هزار تن است ولی تولید ما بیش از مصرف است که به سایر مناطق نیز عرضه می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا در ایام پایانی سال در کنار تأمین نیازمندی مردم در حوزه‌های مختلف جلوی سودجویی‌ها و دلال‌بازی‌ها را نیز بگیریم.


انتهای پیام

  • جمعه/ ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400101006918
  • خبرنگار :