تولیت آستان قدس رضوی:

تکریم زائران و تسهیل زیارت شعار محوری آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر لزوم تسهیل زیارت زائران در حرم مطهر رضوی گفت: تکریم زائران و تسهیل امر زیارت شعار محوری آستان قدس رضوی است

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در مراسم تکریم و معارفه مدیر عالی حرم مطهر رضوی ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی این روز را روز بصیرت و حماسه شکوهمند و مسئولانه مردم در دفاع از انقلاب دانست.

وی در ادامه با اشاره به توسعه حرم مطهر رضوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: بارگاه مقدس امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه و رشد چشمگیری یافت و صحن‌ها و رواق‌های باشکوه همراه با به کارگیری هنرهای متعالی در آن احداث شد اما همچنان کارهای انجام نشده بسیاری باقی‌ مانده است.

تولیت آستان قدس رضوی تکریم زائران را دارای ۲ وجه احترام و تواضع در میزبانی و فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارتی توام با آسایش و آرامش معرفی و اظهار کرد: خادمان بارگاه رضوی موظفند تمام زائران را صرف‌ نظر از موقعیت اجتماعی به شایسته‌ترین وجه تکریم کنند؛ عناوین مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی و... در حرم مطهر جایگاهی ندارد. در این بارگاه نورانی همه یک عنوان دارند و آن زائر و میهمان حضرت رضا(ع) است.

مروی با بیان اینکه خدام نباید میان زائران حضرت رضا(ع) تبعیض قائل شوند، گفت: رفتار خادمان رضوی با زائران باید جلوه‌ای از سیره حضرت رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) در میزبانی از میهمان باشد. هر خادم رضوی یک سفیر فرهنگی و اخلاقی در جامعه است.

وی توسعه وضوخانه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای نگهداری از کودکان زائران در حرم مطهر را ضروری دانست و اضافه کرد: وجه دیگر تکریم زائر فراهم آوردن امکانات رفاهی برای زیارت همراه با آسایش است. امکانات رفاهی مقدمه کار فرهنگی است و عدم فراهم‌آوری این امکانات موجب کاهش تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه حرم مطهر محور تمام اقدامات و فعالیت‌های آستان قدس رضوی است، گفت: تمام فعالیت‌های جانبی آستان قدس با هدف و حول محور خدمت‌رسانی بهتر به زائران در حرم مطهر انجام می‌شود. حرم مطهر اولویت نخست این آستان مقدس است؛ لذا در هزینه‌کرد برای فراهم آوردن امکانات رفاهی در حرم مطهر هیچ محدودیتی قائل نیستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از نظرات خدام و مردم در اداره حرم مطهر مورد تاکید است، عنوان کرد: مدیریت حرم مطهر باید بستر لازام برای دریافت نظرات و پیشنهادهای خدام و استفاده از ظرفیت عظیم خانواده خدمت برای اداره هر چه بهتر حرم مطهر امام رضا(ع) را فراهم کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی مروی همچنین بر لزوم ارتباط صمیمی و مستمر مدیران حرم مطهر با خدام تاکید کرد و گفت: خادمان رضوی در نهضت خدمت‌رسانی به نیازمندان و رزمایش کمک مومنانه در ایام کرونا برای دستگیری از اقشار کم‌بضاعت بسیار خوش درخشیدند. خدام همچنین می‌توانند در عرصه توسعه فرهنگ وقف و نذر نیز نقش تعیین‌کننده‌‎ای ایفا کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400100906462
  • خبرنگار : 50378