معاون اداره کل راهداری فارس اعلام کرد:

انجام ۸۶۵کیلومتر برفروبی در روز نخست بارش‌های فارس

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از انجام ۸۶۵ کیلومتر عملیات برف‌روبی در راه‌های استان در روز نخست بارش‌ها خبر داد.

علیرضا راستیار پنج‌شنبه ۹ دی در جمع خبرنگاران از آمادگی کامل راهداری فارس برای بارش‌های پیش رو و تردد ایمن و روان در سطح راه‌های استان خبر داد.

او بیان کرد: روز گذشته چهارشنبه ۸ دی و در روز نخست بارش ‌های زمستانی، در ۹شهرستان شاهد بارش برف بودیم و در ۲۴شهرستان بارش رحمت الهی به صورت باران بود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بر اساس الگوهای هواشناسی، پیش‌بینی بارش‌ها انجام شده بود و استقرار نیروها از قبل مشخص و برای ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای استان و ایجاد تردد ایمن و روان ایجاد ۴۰۸ راهدار در عملیات راهداری زمستانی روز نخست بارش‌ها به کمک ۲۵۸ دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت کردند.

راستیار همچنین اضافه کرد: روز گذشته برای جلوگیری از یخ زدگی و برقرار ماندن تردد در محورهای مورد نیاز ۳۸۶ تن شن و نمک بر روی سطح راه پاشیده شد.

او با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، عنوان کرد: در ۱۸ مقطع کوهستانی ریزش برداری از سطح راه انجام شده و تا پایان کامل بارش‌ها اکیپ‌های راهداری زمستانی بصورت شبانه روزی در سطح راه‌ها به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس همچنین در خصوص کمک رسانی به خودروهای گرفتار هم بیان کرد کرد: به ۹۱ خودروی نیازمند کمک رسانی امداد رسانی انجام شده و همچنین ۴نفر مسافر در راه مانده در راهدارخانه اسکان داده شده است.

به گفته راستیار، عملیات راهداری زمستانی جاری در فارس با ۵۲ راهدار خانه ثابت و ۶ راهدار خانه سیار، ۷۴ اکیپ و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به کمک بیش از ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و بهره گیری از بیش از ۷۰۰ راهدار مجرب در۶ هزار و ۴۰۰کیلومتر از راه‌های استان که نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400100906446
  • خبرنگار :