کاهش نرخ تورم در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری از کاهش نرخ تورم در استان خبر داد و گفت: نرخ تورم نقطه‌ای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان در آذر ماه سال ۱۴۰۰ برابر ۳۷.۱ درصد بوده که این شاخص در مقایسه با شاخص متناظر ماه قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری علی شهریارپور با اشاره به انتشار نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی توسط مرکز آمار ایران آذرماه سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: بر اساس این نتایج، نرخ تورم نقطه‌ای کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان در آذر ماه سال ۱۴۰۰ برابر ۳۷.۱ درصد بوده که این شاخص در مقایسه با شاخص متناظر ماه قبل ۱.۵ واحد درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه سال جاری را نیز ۴۸.۱ درصد اعلام کرد و گفت: در مقایسه با شاخص متناظر آن در آبان‌ماه، کاهش ۱.۲ واحد درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۰ را برای گروه کالاهای خوراکی، آشامیدنی و دخانی ۵۸.۴ درصد و برای کالاهای غیرخوراکی و خدمات  ۴۰.۶ درصد است که این شاخص‌ها در مقایسه با شاخص‌های متناظر آبان‌ماه به ترتیب کاهش  ۲.۰  و ۰.۷ واحد درصدی داشته‌اند.    

شهریارپور بیان کرد: نرخ تورم ماهانه که نشان‌دهنده درصد تغییر قیمت کالاها و خدمات مصرفی نسبت به ماه قبل از ماه آمارگیری است در آذرماه سال‌جاری عدد ۱.۶ درصد بوده که این شاخص برای گروه کالاهای خوراکی، آشامیدنی و دخانیات ۱.۴ درصد و برای گروه کالاهای غیر خوراکی و خدمات ۱.۸ درصد بوده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400100805388
  • خبرنگار : 50250