معاون هواشناسی:

ورود سامانه پربارش به چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از صبح فردا یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که روز یکشنبه هفته آینده اوج فعالیت این سامانه بارشی است و در غالب مناطق استان بارش‌ها عمدتا به صورت برف پیش‎‌بینی می‌شوند و انتظار می‌رود بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، کیار و فارسان از شدت بیشتری برخوردار باشند.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از صبح فردا یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که به تناوب تا اواسط هفته آینده موجب افزایش ابر، بارش برف و باران، گاهی وزش باد، کاهش دید و همچنین کولاک در مناطق برف‌گیر می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، افزود: سامانه بارشی از فردا در غالب مناطق استان به ویژه مناطق کوهرنگ، اردل و لردگان موجب بارش خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در ساعات عصر و شب رخ دهد، روز جمعه نیز در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری بارش‌ها متوقف می‌شود و اما انتظار داریم بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، بخش‌هایی از اردل و فارسان همچنان شکل ضعیف ادامه داشته باشند.

نوروزی عنوان کرد: در ساعات صبح روز شنبه کاهش نسبی دمای هوا در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی مناطق احتمال توقف بارش‌ها وجود دارد، اما براساس الگوهای امروز برای روز شنبه بارش‌هایی ضعیف و پراکنده نیز برای استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: روز یکشنبه هفته آینده اوج فعالیت این سامانه بارشی است و در غالب مناطق استان بارش‌ها عمدتا به صورت برف پیش‎‌بینی می‌شوند و انتظار می‌رود بارش‌ها در مناطق کوهرنگ، اردل، لردگان، خانمیرزا، کیار و فارسان از شدت بیشتری برخوردار باشند.

وی یادآور شد: در روز دوشنبه مجدد در برخی مناطق انتظار توقف بارش‌ها وجود دارد، اما همچنان در بخش‌هایی از مناطق اردل و کوهرنگ بارش‌ها ادامه خواهند داشت‌، این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه نیز موجب وقوع بارش‌هایی در سطح چهارمحال و بختیاری می‌شود که با توجه به تغییر پذیری بالای الگوها طی روزهای آتی اطلاعات آن منتشر می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد و به همین دلیل توصیه می‌شود شهروندان سفرهای غیرضروری خود را لغو کنند، همچنین از سفر به استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و هرمزگان طی روزهای آتی خودداری کنند زیرا احتمال وقوع سیل در این مناطق وجود دارد.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: توصیه می‌شود شهروندان باتوجه به لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای در حین عبور از محورهای استان نسبت به همراه داشتن تجهیزات ایمنی و زمستانی توجه لازم داشته باشند، همچنین شیلات‌داران نسبت به تنظیم آب استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین باتوجه به اینکه بارش برف در روزهای یکشنبه و ایجاد مه در صبح روز شنبه پیش‌بینی شده است، داشتن چراغ مه‌شکن به مردم توصیه می‌شود، همچنین احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز وجود دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروز شهرکرد با ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین مرکز استان در کشور گزارش شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400100704661
  • خبرنگار : 50454