رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند:

حماسه ۹دی نماد اتحاد مردم و حمایت از ولی‌فقیه بود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: حماسه ۹دی نماد اتحاد مردم و حمایت از ولی‌فقیه بود و مردم ما در این روز برای دفاع از انقلاب فریاد وحدت سردادند.

به گزارش ایسنا، امیر بحیرایی افزود: ۹دی روزی تاریخی و برگ زرینی در تاریخ انقلاب است که مردم در دفاع از ولایت به پا خاستند و فتنه‌گران را محکوم کردند.

وی تصریح کرد: حماسه ۹ دی باعث عزت و اتحاد ایران اسلامی شد، مردم بر علیه فتنه و فتنه گران یکصدا شدند و در دفاع از انقلاب فریاد وحدت سر دادند.
بحیرایی افزود: دشمنان با اصل انقلاب مخالفند و از هر طریقی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده می‌کنند و دشمنان به دنبال بهانه هستند، باید هوشیار باشیم تا فریب دشمنان را نخوریم.
وی ادامه داد: نباید حماسه ۹ دی را به فراموشی بسپاریم، این یک روز تاریخی و مردمی است و مردم در لبیگ گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب نشان دادند پایبند به انقلاب اسلامی هستند.
بحیرایی به سال‌روز شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی نمونه خوبی از انسانی وارسته، مومن، با ایمان، با اخلاص و مردمی بود که به آرزویش که شهادت در راه خدا بود رسید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان کرد: خدمات شهید سلیمانی در کشور و منطقه بر کسی پوشیده نیست و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ایشان تربیت یافته مکتب انسان‌ساز امام خمینی(ره) بود.
وی بیان کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ شهادت و معرفی  مکتب شهید سلیمانی بسیار مهم بوده و وظیفه مهمی است که بر عهده جامعه رسانه، فرهنگ و هنر است.
بحیرایی خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان یک الگو برای کودکان و نوجوانان باید معرفی شود و از زبان هنر و رسانه برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت این شهید استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: در این ایام و در دهه بصیرت برنامه‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان تدارک دیده شده و در دست اجراست.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به برنامه‌های این دهه اشاره کرد و افزود: همایش شعر مقاومت با عنوان "سرو پایدار" در و با حضور شعرای برجسته کشور و استان برگزار می‌شود که معاونت فرهنگی وزارت ارشاد میهمان ویژه این برنامه است.
بحیرایی اضافه کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان "وحدت سردار سلیمانی و مقاومت" در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان برپا می‌شود.
وی ادامه داد: رونمایی از دو کتاب در شهرستان و اهدای پنج هزار جلد کتاب در این دهه انجام می‌شود و اجرای نمایش با موضوع مقاومت به صورت عمومی را در این دهه داریم.
بحیرایی در خاتمه تاکید کرد: مسابقه‌ای با محوریت وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی در شهرستان اجرا می‌شود و در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز برنامه‌هایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400100503314
  • خبرنگار : 50471